Tilbygning - rædsel

Så forfærdeligt kan det gøres. Set i en annonce.
http://www.2ma2.dk/lav-det-selv/tilbygning.jpg

Mvh. JørgenE
Så forfærdeligt kan det gøres. Set i en annonce.... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, Jørgen mit indlæg ang. et billedarkiv er kommet til rette, dejligt. Nu sker der vist noget. Men den der service til at ligge billeder op fra ToMaTo, hvem sponserer den, det er jo lidt ærgeligt hvis sitet lukker, så er alle vores skønne og mindre skønne billeder væk. Så det er med at finde en stabil Internet leverandør, samarbejder den med LDS, eller hvor stammer den egentlig fra ???-. Jeg skriver dette indlæg fordi jeg selv er internet service leverandør og kender branchen med op og nedture. Jeg syntes at et inspirationsforum skal være et forum for sig selv, så det er adskilt. Flot byggeri fra Nykredit må man sige. Og man spørger sig selv. Hvad koster det egentlig fordi en murer skal rende der i 14 dage ekstra og udfolde sig, samt at vinduerne er buet i toppen. Sikkert ingenting i forhold til glæden ved at skulle se på de i 30 - 50 år. Men sådan er vi jo så forskellige.
Jeg hygger mig over eks. frydkjær huse, de murer stadig som for 100 år siden. Se evt. http://www.frydkjaer.dk/huse/skagen2.html

MVH

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af PeterR (den 08-10-2002).]

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR

Det er ThomasB der er en ivrig bruger af siden, der har været så venlig at stille pladsen til rådighed. Men vi er enige i, at nr. 1 er at få samlet det under een hat, da jeg ikke kan tage backup af denne del af LDS.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg kan sgu´ ikke åbne nogen af de links der ligger. Det eneste der virkede var det til "skagenhuset".
Hvorfor virker jeres links ikke ?
Jeg ville sgu´ gerne ha´ set de omtalte billeder.

frown

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Faktisk er der også andre der bygger huse efter de gamle tanker. Udefra holdes der ret godt fast i den gode gamle stil. men indvendiogt er indretning og materialevalg temmeligt frit.. Se fx her: http://www.kaerhuse.dk/hustyper/landsby.php?site=huse De laver også andre huse i den gamle stil eller et mere moderne hvis du ønsker det. Generelt er husene langt bedre indrettet end frydkær. Frydkær husene er typisk indrettet med 2 værelser i gavlen i overetagen og det er nogle meget meget smalle værelser... Kærhuse laver også flottere gesimser end de meget små udgaver frydkær laver. Frydkær rejser typisk indervægene i porebeton elementer i fuld højde. Kærhuse laver en muret indermur eller anvender 40x60 cm porebeton blokke. Disse mures op i forbandt hvilket sikrer mod revner i muren, denne mur spartles og kan beklædes med glasvæv inden maling.

Venligst Njord

MVH Njord
Det er muligt at kærhuse har bedre indretning en frydkjær, men de burde finde sig en anden webdesigner, man kan sku da ikke se en skid på de små billeder (heller ikke på min 21 " skærm, men det er vel heller ikke seniorboliger).
Det var nu også det ydre af huset jeg mener der er kælet mere for end et typehus. Jeg skal nu heller ikke have et frydkjær hus, det er for dyrt.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har savlet lidt over både Kærhuse og Frydkjær - sådan et hus ville jeg måske lade bygge hvis jeg vandt i lotto. Desværre er jeg bare en fattig lønmodtager og derfor en lav-det-selv'er.
Nå, men ideen om et inspirations arkiv er god og Frydekærhusen bør bestemt indgå.

Hilsen Per


[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Per M. Friis (den 09-10-2002).]

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Ja nu har jeg bygget et 138 kvm kærhus.
Men med min indretning med mit valg af vinduer, med kvist osv... Faktisk får jeg over 200 kvm når jeg er færdig med at udnytte overetagen. Vi har da også set frydkær og talt med dem men fandt ikke den fornødne kemi og kvalitetssans.

Men det er faktisk ikke specielt méget dyrere end et standard hus, for prisen på et stdhus stiger voldsomt når du skifter til superkvalitet i materialer... Hvis du overhovedet kan skifte.

Vi har mange naboer hvor deres huspris er ca den samme som vores og det er da ganske almindelige huse de fleste har bygget..

Men om deres billeder skal være større, tja.. Jeg vil bestille en brochure hvis det er noget jeg gerne vil se nærmere på !!!

Venligst Njord

MVH Njord
Og lige for god ordensskyld så er vi også bare almindelige lønmodtagere...

Men efter at have solgt et hus med gode lav-det-selv detaljer så havde vi en lille startkapital.. Desuden er huspriserne så høje i mit område at det nemt bliver ligeså dyrt at renovere som at bygge nyt. Hvis man er ærlig og kigger 5-10 år frem og regner et nyt køkken, nye bad, vinduer, døre, tag osv osv..

Derfor har vi valt at bygge nyt og så selv lave have garage osv...

Venligst Njord

MVH Njord
Hej Njord

Jeg tør slet ikke lave den beregning. Det vil nok ende med et misbrug af lykkepiller.

Hvad får du så tiden til at gå med når du ikke har et gammelt hus at rode med.

Hilsen Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Per

Vi har jo selv lavet en garage på 52 kvm + overetage og hele have, indkørsel, flise arbejde osv osv. T%ørrestativ, låge i hækken, postkassestativ og næste punkt er et brænde halvtag på bagsiden af garagen. Så mangler vi vist lige en lille overdækning/skjul for skraldespanden...

Og ikke at forglemme skal vi have trukket varmeslanger og ledninger i overetagen. Der skal lægges gulv, der skal beklædes skråvæge, skillevægene mangler også samt badeværelset, her er der godt nok støbt et betondæk men der mangler fortsat meget. En lille trappe skal vi også have monteret/fremstillet....

Svigerfar skal have renoveret carporten.

Vi skal have instaleret en brændeovn, og have hugget lidt brænde..

Tiden bliver ikke lang bare fordi man har et nyere hus..

Venligst Njord wink

MVH Njord
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også