rugemaskine

hejsa

jeg er ik sikker på om det er det rigtige sted at spørge men lav det selv det blir det....

er der nogen der har kendskab til at bygge en rugemaskine selv til hønseæg .... jeg er godt nok ik søderjyde men vil ik betale 1500 kr :shock: for en rugemaskine når jeg ved den kan bygges rimlig simpelt

håber der er en eller flere der kan hjælpe her biggrin
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dennis

jamen det er da også muligt at bygge en selv,
det gjorde jeg for en del år siden, men du skal lige vurdere hvor mange æg du har planer om at ruge ud før du begynder.

man ka få en fin lille maskine

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=1225

der passer til 12 hønse æg, men skal du ruge større mænger ud ka det nok godt svare sig at bygge selv, jeg lavede min dengang af et lille køleskab (dog uden køle funktion :wink: ) og købte stumperne fra

http://www.america-thisted.dk

dem har jeg vist stadig liggende et sted.

der skal bruges følgende
varmelegme
termostat må max svinge 2 grader
lille blæser
og selvfølgelig en kasse der er isoleret

men jeg vil anbefale dig at købe en færdig maskine hvis det kun er små mængder æg du vil ruge ud.

håber du ka bruge det til noget, ellers er du velkommen til at henvende dig smile

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

hejsa

jamen det glæder mig at du kan bruge det biggrin
jeg har selv haft gode erfaringer med maskinen der hedder "Turn-X" desvære har jeg den ikke mere, men det er en anden historie.

men jeg håber du finder en maskine som ka lave kyllinger til dig :lol:
det er ganske sjov at følge med i udviklingen i æget, og se hvor mange man ka få ud af det smile

nu er jeg jo lidt nysgerrig efter at vide hvilke slags høns du har planer om at ruge ud ?

Med Venlig Hilsen
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

svar til gert:

jeg har både landhøns og new hamphsier men skal nok ha en lidt større end til 12 æg for jeg vil også prøve med mine påfugle smile
Citat fra Dennis jørgensen

svar til gert:

jeg har både landhøns og new hamphsier men skal nok ha en lidt større end til 12 æg for jeg vil også prøve med mine påfugle smile



New hamshire er da ellers gode rugere så vidt jeg husker, men du ka måske ik få dem til at lægge sig ?

jamen det lyder spændene, har vist ik stød på nogen der ville ruge Påfugle ud før smile

men held og lykke med det, det kræver jo tålmodighed og rutiner, de skal jo vendes og fugtigheden skal holdes, og de skal os luftes en gang om dagen (nej ik med snor på gaden :wink: )

MVH
Gert

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

jeg har det sådan når jeg tager et dyrs frihed så må jeg gøre det ypperste for dem så for mig vil det være naturligt at være meget opmærksom på rugeæggen smile
familien har da heldigvis indrettet sig på at al fritid jeg har bruger jeg på høns påfugle og dvs. andre dyr jeg har efter dem er det haven så hele sommeren er jeg optaget for når det ik er dyr så er det haven

det giver en dejlig ro i ens sind at være sammen med dyrne på deres premiser
Citat fra Gert.m

Citat fra Dennis jørgensen

svar til gert:

jeg har både landhøns og new hamphsier men skal nok ha en lidt større end til 12 æg for jeg vil også prøve med mine påfugle smile



New hamshire er da ellers gode rugere så vidt jeg husker, men du ka måske ik få dem til at lægge sig ?

jamen det lyder spændene, har vist ik stød på nogen der ville ruge Påfugle ud før smile

men held og lykke med det, det kræver jo tålmodighed og rutiner, de skal jo vendes og fugtigheden skal holdes, og de skal os luftes en gang om dagen (nej ik med snor på gaden :wink: )

MVH
Gert


Nu ligger landet sådan, at Dennis gerne giver sig i kast med det næsten umulige, men hvad ?????? Så længe manden er lykkelig, så er konen det også biggrin

webgartneren
Det kan godt være at det er et "københavner-spørgsmål", men hvorfor holder man egentlig påfugle? Kan de spises, eller er det for ægene? Vi har nogle i Frederiksberg Have, og de er pisse-iriterende, de larmer og skider over det hele. De er selvfølgeligt flotte, men aligevel, der må jo være en mere rationel begrundelse.

Green

dem holder man af samme grund som papegøjer og hvis man vil ha et stort blødkogt æg så er det rigtig guf at få sådan et også i den størrelse
smile
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis