Bagemaskine - anden del...

Nu er vi jo en del, der har haft bagemaskine et stykke tid: http://www.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=7203&highlight= - foruden dem af os, der havde den, før jeg begyndte at interessere mig for sådan en :wink:

Så nu må det være på de tider, at vi følger lidt op på, om den rent faktisk har gjort lykke eller er havnet bag i skabet som hos JørgenE i sin tid.
Nu er vi jo en del, der har haft bagemaskine et... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bagemaskinen sparer dig for besværet med at bage
2 personer = lille maskine max 500g
flere = stor maskine Og så er det friskbagt når man står op UUUUUhhhmmmmmmmmmmmmmm
At fryse brød kræver lige så meget energi i Kwh som at bage
Jeg har været så uheldig at smide den dims der ælter dejen i bagemaskinen ud, det er en AFK BM-2N hvor kan man få en ny fra. Da jeg bor i Spanien er det svært for mig at finde ud af det, er der nogen der kan hjælpe mig.
Venlig hilsen Jytte
Jeg har verdens bedste bagemaskine...

.... Hun hedder Ann wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja jeg er jo så også den heldige indehaver af en bagemaskine, min er også melissa, den virker upåklageligt... Jeg bruger den dog mesttil at ælte og hæve i og så bager jeg brødet i ovnen, det er dog bare fordi jeg helst vil have boller.. -smart til madpakken, men arbejdstiden er jo stadig under 10 min alt i alt... biggrin

Jeg har fundet ud af at der er meget stor forskel på hvilken slags hvedemel man bruger, jeg har fundet min nr 1... biggrin Gluten mel, super godt mel og den kan fåes meget billigt i Rema 1000 med jævne mellemrum... Jeg kan kun sige at man skal bare eksperimentere med forskellige slags mel...

Man kan jo ikke andet end nyde duften af nybagt brød, og det er jo super nemt, er også meget overrasket over hvor godt den faktisk ælter brødet...

Nem opskrift på meget let brød(boller):
3 dl mælk
50 g becel
1 tsk salt
2 tsk sukker
500 g mel

Og så bare i maskinen og så skal de formes som boller og i ovnen... Super nem dej, smager super... biggrin

Held og lykke til alle de nye indehavere:p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis