Bagemaskine - anden del...

Nu er vi jo en del, der har haft bagemaskine et stykke tid: http://www.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=7203&highlight= - foruden dem af os, der havde den, før jeg begyndte at interessere mig for sådan en :wink:

Så nu må det være på de tider, at vi følger lidt op på, om den rent faktisk har gjort lykke eller er havnet bag i skabet som hos JørgenE i sin tid.
Nu er vi jo en del, der har haft bagemaskine et... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der står ikke "en gang om ugen" men "hver uge" i afstemningen, hvilket kan være alt fra 1-6 gange (måske flere). Beklager hvis det vildleder :oops:

Her er det fast 2 gange om ugen - brød til morgenmad. Meeeen det bliver da også ofte til flere gange (rugbrød eller blødt brød til en ventet kaffegæst).

Det er lidt svært sådan at stille en helt dækkende afstemning op uden, at den ender i 117 valgmuligheder. Det er mest for at få lidt overblik over, om den generelt har været anvendelig. Og måske kunne de, der har fortrudt købet, slå en handel af med dem, som endnu ikke har fået købt en?

God week-end.
Citat fra majkat

Jeg lod mig også trække med i bølgen af folk der købte -- har brugt maskinen med stor success nogle gange, men den står nu i kælderen for det meste cry


Tilgiv min nysgerrighed :oops: Hvorfor havner en succes i kælderen?
Citat fra Zephirine

Tilgiv min nysgerrighed :oops: Hvorfor havner en succes i kælderen?


Lille køkken, og jeg får kun taget mig sammen til at bruge den i weekenden.
Hmmmm....tja...min står i bryggerset....gider godt det gode brød, som holder frisk meget længere end købebrød, men jeg vil da gerne slippe for alt det bibberri den kan lave..
Såee......Sørensen...brødet bliver ikke gammelt de første 4/5 dage og ristet brød er da også dejligt.. (med grøn marmelade...)
hilsen
sniffer

Sniffer  
Annonce
Grøn marmelade? Er det er joke eller en ny spændende opskrift?

Green

Ved ikke, om Sniffer joker. Men jeg kan godt (som den eneste her i huset) lide grøn marmelade.

God påske allesammen!
Hejsa..
næ vel joker jeg ikke...grøn marmelade er himmelsk på det ristede brød..
Men...zephirine...jeg skal ikke ha ingefær i..gg...kun lidt vanilla
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Arrh Sniffer, ingefær er da den halve smag biggrin

I "Ælle, bælle frikadelle", Camille Plum ISBN 87-00-29004-1 indledes opskriften (side 193) med: "Den smager som noget man har glemt hvad er, det eneste der røber, at det er tomater, er frøene. Den er aromatisk, og citronen afbalancerer sødmen på smukkeste vis".

Og så kan jeg da lige tilføje, at det også være nærmest himmelsk at koge marmeladen. Det tog det meste af dagen, hvor den stod og simrede og udsendte en pragtfuld duft i sensommeren.
Citat fra Sørensen

Joehh.... Det er vel sandt nok at ideen er at bage friskt brød hver gang! Men jeg kan jo se at de fgleste bruger den en gang om ugen, så skal brødet da også i fryseren, ikke? Eller spiser i 6 dage gammelt brød sidst på ugen?


Næ, hos os bruges den hver gang, vi er hjemme til morgenmad/frokost, men det er vi normalt kun i weekenden, så de andre dage holder den ferie smile

Citat fra Sørensen


Men, igen, jeg er da fristet til at prøve so ein ding.

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis