Tegltag samles med tagpaptag hvordan?

Jeg skal opføre en tilbygning.
Det bestående hus har et 45 Gr. tegltag.
Tilbygningen skal have tagpaptag.

Hvordan støder man disse sammen bedst muligt?

Hilsen Torben
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg skal opføre en tilbygning. Det bestående hus... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan faktisk ikke forstå at man ikke må have en hældning under 1,5 grader.

Jeg synes tit at jeg ser huse med flade tage - men de laves måske ikke at tagpap mere?

Der har været meget snak om flade tage og deres problemer med råd og svamp, men hvis tagpappen er lavet ordentligt og skiftet når det er slidt, er der vel ikke nogen problemer - eller hvad?

Mvh
ThomasB
Hej.

De fleste mennesker udskifter ikke taget før de får vand ned i huset, så er det måske for sent, hvis det har stået og lægget i et stykke tid, uden vandet der er kommet helt ned i huset.
I dag skal tagpaptage også helst stå tøre, i gamle dage skulle der grus/stenbelægning ovenpå for at holde på fugten, den tid er forbi, måske var det en dårlig ide, jeg ved det ikke. Vi laver aldrig fladt tag på boliger, kun garager og carporte.

------------------
Poul Erik

PE

Tak for dit svar, Orla.
Du er da lidt af en byggehaj...
Lige meget hvad man spørger om har du svaret.
Tak for det.
Hilsen Torben
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Byggehaj??

En bred faglig viden har jeg da nok, men jeg prøver at nøjes med at svare på det jeg har en præcis viden om, ellers venter jeg og ser, om der ikke er andre der har svaret.

Tak for de pæne ord, det luner!

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hejsa smile

Jeg har et HELT fladt tagpaptag på min garage som er utæt og vil gerne lave et nyt tag ovenpå. Jeg skal montere lægter osv. og på disse forestiller jeg mig bitumen bølge tagplader. Har nogen et godt råd til montage af lægter og hvad jeg i øvrigt skal være opmærksom på og sidst om jeg bør vælge andet produkt end bitumen tagplader nu hvor der blot er tale om et garagetag.

På forhånd mange tak for hjælpen smile

tellme
Annonce
Jeg vil da nok anbefale dig at ligge nyt tagpap ovenpå det gamle paptag.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Hej Claus. Tak for svar. Havde oprindelig også tænkt mig nyt pap men da der ingen hældning er vil vand ligge i pytter og det vil jeg helst undgå hvilket jeg kan med en hældningsløsning.

mvh
tellme

Citat fra tagdækkerclaus

Jeg vil da nok anbefale dig at ligge nyt tagpap ovenpå det gamle paptag.
hej pev!

vi laver faktisk en hel del tagpaptage p.t. Og der er ikke tale om garager o.lign. det er er arkitekttegnede huse (men er næsten alle huse ikke tegnet af en arkitekt...) - virker lidt som om at tagpap har fået sin renæssance :p :p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis