Hundeallergi.

Hej med Jer alle og Glædelig Jul.

Mit spørgsmål denne her gang, drejer sig om hunde og dyreallergi.

Jeg er opvokset med hunde, og er helt vild med dem. Min kæreste er af typen, der ikke tåler hunde, det vil sige hun bryder ud i eksem. Det er jeg såå ked af, da jeg brænder efter at købe en til ungerne og mig selv :-)

Spørgsmålet lyder: Findes der ikke ét eller andet man kan sprøjte enten hunden elller hende med, sådan at de kan tåle hinanden ? Eller andre gode metoder ?? Jeg har forgæves ledt og ledt, men uden held.

Jeg har også hørt snakken om, at der er en speciel (jeg ved ikke hvilken) puddelhund, som alle kan tåle, også dem med hundeallergi. Men er der noget om det ? Og hvad hedder racen hvis det er ?

Har I andre gode ideer, eller forslag til f.x. en speciel type hund vi kan anskaffe os, gør I mig glad.

Det ville være en stort ønske og en gammel drøm, der gik i opfyldelse, hvis vi kunne få et nyt familiemedlem på 4 ben.

Fortsat God Jul.

christian_s

Nyd livet.......lev i nuet.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa..
Joeee...der er nogle uden hår.....men er de ikke bare lidt uskønne???
Det bedste ville nok være at rådføre sig med hendes læge, men jeg tror nu ikke du skulle forsøge, da du ikke ved hvad udfaldet bliver og det er bestemt ikke rart med allergi..
Julehilsen
sniffer

Sniffer  
Tak.
Jo der er nogen skaldede hunde, og nej de er efter min mening ikke så kønne. Da jeg nævnte dem for hende, sagde hun, at det faktisk ikke er hundehårene man er allergisk for, men derimod skællene. Øvv ! Så var de også udelukket. Ku være man kun finde en hudløs hund, ...........nej pjat.

Har snakket med lægen om det, og hans holdning er klar og tydelig, at jeg bare skal glemme alt om hunden. Men de ved jo heller ikke alting. Jeg håber stadigvæk at finde et guldråd her på siderne.

Venligst

christian_S

Hej

Allergivaccination/hyposensibilisering er en principiel mulighed. Er ikke med 100% succes, men kan i visse særlige tilfælde anvendes. Prøv at søge lidt på nettet om det.

mvh Anders
christian_s...
Altså --------man kan IKKE både blæse og have mel i munden...
Glem alt om hund eller skift kæresten ud!!!!!!
Man leger ikke med helbredet og slet ikke hos andre...
(Undskyld hvis jeg lyder lidt sur, det er jeg altså ikke.)
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Tak for det Anders, det vil jeg undersøge biggrin

Og til dig Sniffer, hvorfor gi' op inden man har undersøgt mulighederne ?!
v.

christian_s

Annonce
Hej igen

Der er jo i øvrigt ret stor forskel på hunde. Nogen er om ikke just allergifri, så allergivenlige. F.eks en Kerry Blue terrier. Det er jo også i en del tilfælde muligt at få have en hund sammen med en allergiker. F.eks sørge for at hunden (den allergivenlige) kun er i bestemte rum (ikke soveværelset), sørge for at den kun håndteres af ikke-allergiske personer osv.
I sidste ende kan det jo blive et spørgsmål om at prøve det af. Endelig må man daq også gerne overveje hvordan diagnosen "hundeallergi" er stillet. Hvis det f.eks drejer sig om håndeczem som jo er multifdaktorielt betinget og hudlægen laver en test overfor et helt batteri af mulige allergener, herunder hund, så siger det jo ikke nødvendigvis at det er hundeallergien der er skyld i eczemet. Der er jo i øvrigt mange af os som er allergiske overfor både det ene og det andet. Mange allergener har vi ingen indflydelse på (f.eks pollen) dem må vi bare leve med.
Jeg ville i jeres situation genoverveje situeationen. Hvor allergisk er konen? Er hendes hundeallergi sikkert betydende, eller kan det være altmuligt andet som giver hende eczem? Hvor meget ønsker I en hund? Kunne I f.eks bruge en allergivenlig hund. Er I villig til at lade det komme an på en prøve?
Blot nogle strøtanker.

mvh Anders
Du kunne evt. anskaffe en hund af typen, som hader at være indendørs.
Her tænker jeg eksempelvis på New Foundlænder, sct Bernhard m.v.
men da jeg, naturligvis ikke kender jeres boligforhold, eller snarere udeforhold. kan jeg jo ikke vide om det er muligt, at anskaffe en sådan bamse. :!:

Men et er sikkert, det er store dejlige, familievenlige dyr.
sikkert ikke allergivenlige :wink:
men de hader altså, fra naturens hånd, at opholde sig indendørs.

-Det kunne måske være et alternativ.-

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Noget nyt ?
Hej igen.

Sad og læste gamle indlæg, og faldt over dette, og tænkte, at jeg skylder en opfølgning.

Det endte med, at vi købte en Cotton de Tulear.

Det var hélt fantastisk, min kæreste kunne gnubbe hunden ind i ansigtet endda, og har aldrig haft fortræd af hunden, selv om hun er meget allergisk over for andre hunde,

Hunden døde desværre i trafikken. Nu har vi i godt et år, haft en anden allergivenlig hund, nemlig en Bichon Havanese "Havaneser". Den er lige så fantastisk.

Så hvis der skulle være éen, derude et sted, som ønsker sig en hund, men ikke kan tåle den, så prøv og besøg een der har enten en coton eller en havaneser.

Venligst

christian

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis