Hjælp mig !!!! Ophæng til masonitplader (værktøjstavle)

I forbindelse med etablering af værksted har jeg allerede købt to perforerede masonitplader. Jeg havde set et sted, at sådan en plade blev brugt til værktøjstavle med stor succes. Forskellige ophæng sættes i hullerne og vupti, så har man en rigtig god værktøjstavle.

Problemet er nu bare, at jeg ingen steder kan finde disse ophæng. sad Jeg har ledt en del steder og søgt meget på nettet. De er ingen steder at finde. De eneste ophæng som jeg kan finde er til plader med firkantede huller.

Er der nogen der kender disse ophæng og i så fald....hvor i alverden kan de erhverves? Håber virkelig, at der er nogen som kan hjælpe mig, da jeg ellers har smidt pengene til masonitpladerne "lidt ud af vinduet".

Hilsen Rune
I forbindelse med etablering af værksted har jeg... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Rune

Det var så lidt smile
Glæder mig at kunne hjælpe biggrin

Glædelig jul og godt nytår

Mvh Anders
Hej Alle

Til dem der har fulgt med i eftersøgningen må jeg desværre fortælle, at ophængskrogene fra Harald Nyborg ikke har de rigtige dimmensioner. De passer desværre ikke til en parforeret masonitplade. Vil dog tror, at de kan bukkes og bøjes lidt, så de alligevel kan bruges.

Så efterlysningen gælder stadig. Sidder du derude og ved hvor de kan købes, så skriv meget gerne tilbage. tongue
Hej!

Jeg har selv raaco stålplader til ophæng - det fungerer fint. Bauhaus har et andet system med stålplade og ophængspakker a 59,95.
Jeg tvivler på at ophæng til disse systemer passer til masonitplader.

Erik
Citat fra ErikP

Jeg tvivler på at ophæng til disse systemer passer til masonitplader.


Så må vi jo bare igang med almindelige masonitplader og en boremaskine, så vi kan lave hulplader, der passer til ophængene :mrgreen:

Hvad koster de omtalte stålplader, og hvilke mål har de? Masonitpladerne har jo den store fordel, at de kan "skræddersyes"?

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Harald-Nyborgs nye katalog fra i dag har et helt sæt (Raaco) med 2 skuffer 4 plader og 44 ophængskroge mm til 478,-
Søg evt. efter Raaco på HNs side.
Ophængene til Raaco er ikke voldsomt dyre og består alle af 3 fixeringspunkter.
Annonce
Hvis du alligevel overvejer at starte forfra, så check ved Biltema.

Jeg undersøgte selv sagen for 6mdr siden og fandt at man fik en del mere for pengene his Biltema end f.eks. HN.

Tavlerne er noget forskellige i format, men ca. samme pris pr. kvm (specielt nu da HN har dem på tilbud, ellers er Biltema vist lidt billigere). Til gengæld har Biltema et *meget* større udvalg af kroge og "dimser" til fastgørelse af værktøj -- og til betydeligt billigere penge. Efter min erfaring bruger man betydeligt flere skejser på kroge mv. end på selve tavlerne, så det bør med i overvejelserne.

Søg evt. på "værktøjstavle" på www.biltema.dk
Til dig, som søger kroge til ophæng i masonitplader med huller. Jeg går ud fra at hullerne i plader er runde.
Jeg har for et par år siden, sat netop den type plader op og det er ganske rigtig, de skal sættes op på nogle lister, som gør at du får afstand til væggen. Det ser ud som om, at du bor på Århus-kanten og derfor har de selvfølgelig lidt langt til Kbh.
Men jeg fandt både plader og kroge (som kun går ind i et hul) i en lille tømmerhandel, som ligger på en lille sidevej til Ålekistevej (altså i Vanløse) i København. Jeg kan ikke huske, præcis, hvad vejen hedder, men hvis du kommer kørende fra Jyllingevej, så mener jeg, at du skal køre i retning mod Slotsherrensvej og så vil du finde det lille tømmerhandel, hvis du kører til højre af en af de små sidegader, som jeg altså ikke kan huske, hvad hedder. Jeg har faktisk nogle ekstra kroge liggende.

Lars P.P.
biggrin :lol: tongue Det lykkeds.

Tusind tak til Lars P.P.

Ud fra din anvisning fandt jeg frem til, at der måtte være tale om Vanløse tømrerhandel. Ringede til butikken og en flink mand kunne fortælle mig, at de stadig havde seks pakker i butikken. Dem købte jeg straks. Så nu får jeg alligevel den værktøjstavle som jeg havde ønsket mig fra starten. Endnu engang tusind tak for hjælpen.
Selv om det er lykkedes for Rune at finde de kroge han manglede, er der maaske andre som har lyst til at lave en lignende project.
Hos http://www.leevalley.com - som godt nok ligger i Canada, men fra hvis webside man kan bestille - ogsaa selv om man bor i Danmark, fandt jeg nogle kroge de kalder Talon Hooks. det er lige praecist hvad man har brug for , de kan ses enten ved at soege i deres katalog paa Talon eller ved at klikke her :
http://www.leevalley.com/wood/page.aspx?c=3&p=50353&cat=1,43326,43327
Lad endeligt vaere med at bladre rundt i deres katalog, det bliver let for dyrt :lol: De har alt hvad du behoever som hobbymand - og lidt til.

Karsten
Det var da nogle meget dyre plast kroge !!!
Hvis prisen havde været i kroner ville det være højt... men i dollar er den alt for høj...

Måske man skulle lave et par forme og sprøjtestøbe nogle selv :? 8) :? 8)

MVH Njord
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også