XP - en ny verden....

XP - en ny verden ...... ja men ikke af de bedre..
Jeg var ikke klar over, at et medkøbt styresystem ikke kunne genanvendes på en ny maskine, men det fandt jeg ud af.....surt.....jeg har altid været glad for min "gamle"98 version og aldrig haft problemer eller "utøj" i den. (altzå lidt spy går der jo altid i...ggg)
Nå men jeg købte så XP og jeg skal lige love for, at jeg kom på arbejde.
UPS....den skal aktiveres - hmmm...ja..det skal jeg da også engang imellem, men da ikke over nettet.
Først installeres virusscanner..dernæst firewall...de funker bare fint og har altid klaret ærterne 100%
Så er turen kommet til kontakt med bredbåndet . på nettet med det samme og her dukker problemerne så op.......
256 virusser - orm og løse heste på en gang...og så er det ikke engang løgn.
Hvad der er gået galt, har jeg endnu ikke fundet ud af og gør det nok heller ikke, men i guder hvor de vrimlede og jeg er da glad for, at der ikke var nogen adresser de kunne muntrer sig med. Det begrænser jo unægtelig problemet noget.
De var selvfølgelig nemme at finde, men så melder spørgsmålet sig......
ER det nu virus m.m. eller filer der hører til det nye system?????
Ja aflives skulle de og det blev de, på nær en, og det var noget af en kamp. De ville simpelthen ikke dø.
Tilbage har jeg en fil som har startet sammen med maskinen og så til 1000kr. spørgsmålet.......
Nogen der kender filen...C:windows\system32\sres32.exe ???
Er det en der skal fjernes og hvordan???
Jeg har deaktiveret den og desuden blokeret dens adgang til nettet.
Et andet lille problem:::jeg spiller på nettet og det går bare langsomt..
Min gamle maskine var kun på 650mHz - 20gb - 128 ram, og det kørte fint. Den nye er på 2,66gHz 4*hukommelse og 4*ram, så det undrer mig...
Bredbåndsforbindelsen er på noget i retning af 5hundredeog etellerandet b.(hvid det hedder sådan)
Er der et bud på det??
Mange hilsner
sniffer

PS..jo, jeg har både livrem og seler..GGG

Sniffer  
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder altså helt vildt, at du får så meget snavs på en helt ny maskine, hvis du både har installeret firewall og antivirus! Har den haft adgang til andre maskiner "lokalt" inden du fik installeret sikkerhedsprogrammerne?

Den langsomme internethastighed kan måske skyldes mere "snavs" - se evt. Anjes gode råd i http://www.lav-det-selv.dk/viewtopic.php?t=7343

alternativt kan det være et langsomt grafikkort eller anden hardware 8eller drivere), der ikke er fungerer optimalt - har du prøvet at spille på pc-en uden at være på nettet?

Hvis jeg var dig tror jeg næsten, jeg ville starte på en frisk - ny installation af XP. Sørg for at forberede alt, hvad du skal bruge - hent XP Service pack 2, antivirus og firewall (hvis du ikke vil bruge den indbyggede) fra nettet med en anden maskine og brænd en cd. Så kan du vente længst muligt med at sætte netkabel i dyret (jeg er dog lidt usikker på, om man kan klare registreringen, hvis der ikke gives netadgang under installationen...

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Når man installere Win XP bør man faktisk hive stikket ud til interennet, da firewallen ikke er aktiveret når man logger på første gang, så der kan man være lidt uheldig der. Derudover er firewallen i XP først rigtigt god efter SP2, hvor den også selv går ind og aktivere sig. Uden SP2 skal du selv aktivere din firewall i XP, hvis du altså ikke køre med Zonealarm eller lign.

kontrolpanel-netværk/internetforbindelser-netværksforbindelser-højreklik på lan-forbindelser- vælg avanceret og sæt flueben der.

\René
Hej Igen Sniffer

Formentlig er dit problem endnu ikke løst... Men hvis du går til: http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp og registrer dig som bruger og opretter dit spørgsmål der, så vil du blive guidet igennem løsningen (TeamSpywarefri har tidliger løst samme problem for en anden, se evt http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7536햓 ). Når du er logget ind i http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp står der udførlig dansk vejledning på at opretter spørgsmål, og de er utrolig gode til at vejlede. Normalt plejer de også at foreslå, hvilke programmer du skal bruge for at kunne surfe sikkert fremover.

Mvh Anders
Hejsa..
Tak for jeres gode svar.....
Jo uhyret er fanget og så gik alt andet galt..GGGG
Endelig er maskinen oppe og køre og hvad finder jeg så igen???
En "gæst", den samme som jeg aflivede i morges.
Jeg må være god at gæste..
Jeg har firewall og også Spybot - search & Destroy (den er effektiv)
Og nu er jeg endt med tre virusscanner, da det kun er den ene, der kan finde mine gæster..
Min firewall er testet som værende ligeså god, som den indbyggede i XP og så har den den fordel at jeg kan finde ud af den :oops:
Min sædvanlige virusscanner er også en af de bedste, men alligevel ikke god nok.
Og så lige den "gode"........
Tilkaldte en proff nørd, der imod betaling fjerner sådan noget..HMMMMMM
Jeg måtte jo lige henvise ham til de gode LDS-svar før han kunne finde ud af det og regningen måtte blive derefter..GGGG
Tak for det gode link anje
Sniffer

Sniffer  
Annonce
Hej Sniffer

Godt at "Nørden" fik bugt med problemet. Men hvis problemet kun var WORM_SPYBOT.GJ , så er der faktisk en enkelt måde at løse problemet på, og det er:
1: Deaktiver systemgendannelsen ( For Windows XP: Højreklik på "Denne Computer" på skrivebordet, vælg egenskaber og fanebladet "Systemgendannelse" og sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse". Klik ok og genstart)
2: Scan Pc´eren med din virusscanner (eller en online viruscanner som f.eks: http://www.pandasoftware.com/activescan/ eller http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp)
3: Aktivere systemgendannelsen - Højreklik på "Denne Computer" på skrivebordet, vælg egenskaber og fanebladet "Systemgendannelse" og fjern flueben i "Deaktiver systemgendannelse". Klik ok og genstart

Ja - denne metode kan faktisk fjerne hovedparten af alle genstridige virus.

Til sidst vil jeg lige sige at det er en dårlig ide at mere end et antivirusprogram på pc´eren, fordi der kan opstå konflikt imellen 2 virusscannere. Det er ok (ja faktisk fornuftigt) at bruge en online virusscanner indimellen.

Mvh Anders
Hej Anders..
Tak for de gode svar.
Min scanner er faktisk en panda. Jeg har brugt den i fire år og er tilfreds med den.
Jeg bruger også jævnligt den anden onlinescanner du nævner.
Din opskrift på destruering af SPY-BOT vil jeg gemme - kunne jo være jeg fik brug for den..
Endnu engang....1000 tak
sniffer

Sniffer  
Huhej hvor det går............og jeg hygger mig...
Næ, det gik slet ikke, men jeg hygger mig stadig.. :lol: :lol:
Sikke en masse ting man når at lære om sådan en maskine, når alt er galt..I dag,Søndag, har jeg så hevet det hele ud af den igen og startet forfra..
Så ville scanneren ikke lave konstant overvågning !!!! Nå hvad så..gode råd er dyre her.. ud med den og ind igen..nu virker den da..altid noget..
Wauuu...havde prøvet BitDefender - og den var bare god, så den måtte findes på nettet...Det lykkedes også, men den blev vist uvenner med maskinen..sikke en ballade og det værste var, at den absolut ikke ville afinstalleres igen. Ja så må man jo bare bruge magt og true den. Det hjalp..
Så nu er "dyret" oppe igen,,men hvor længe????? Lige til gemalen har haft fingerene i den mandag morgen, så starter det hele nok forfra igen..
Men jeg hygger mig stadigvæk :lol: :lol:
Hilsen
Snart nørd
sniffer

PS...styr jer bare..."dyret" er min PC

Sniffer  
Hej Sniffer

Hvis du med scanneren mener Panda (virus-scanner), så kan du få hjælp her: http://www.antivirus.dk/?area=support Supporten er hos firmaet Tryus (Lindhardt Datasikkerhed) og de er både hurtige og effektive og selvfølgelig gratis for dem der har licens. Og hvis du vælger at få hjælp til at få Panda til at køre igen, så er jeg meget overbevist om at de foreslår dig at fjerne BitDefender igen.
Mht BitDefender, så kan du se her hvordan den manuelt fjernes fra PC´eren: http://kb.bitdefender.com/site/KnowledgeBase/viewArticle/en/110 særligt vigtigt er det at læse advarslen i pkt b: "Editing the registry can have important consequences that might prevent the system from starting and require reinstalling the operating system. Modify only the registry keys presented in this document". -Normalt fraråder jeg at "pille" i registreringsdatabasen (selv små fejl kan betyde at systemet ikke vil starte og derfor må reetableres), men eftersom du er ved at udvikle dig til en nørd, så er det ihvertfald en måde at afinstallere helt på (så alle komponenterne i BitDefender forsvinder )

Mvh Anders

Ps. Panda Titanium har endnu ikke svigtet mig i de snart 3 år jeg har brugt den :-)
Hi hi...har da selvfølgelig fået pillet lo**** ud igen (BitDefender) og har da fået den lille bamse til at køre igen. Jeg vil slet ikke kunne undvære den lille hvid/blå panda på skærmen, men skal da lige love for at prisen er steget siden jeg købte licens til min. Ok - den er pengene værd, så 400 for tre år er vel rimeligt nok. (og betaler gerne ekstra for noget der er nemt at finde ud af :lol: :lol: )
Puha - har siddet og læst en masse om PCU (hed det vist) men er da bare blevet meget mere rundforvirret!!!!! Måske ved Anders hvor jeg kan finde noget om det på alm. dansk som er til at forstå??
Det kan da ikke være rigtigt at den skal køre på 100% når jeg ikke roder rundt nogen steder??
Er det ikke noget med at nogle programmer kan sluge alle recurser så maskinen kører laaaangsooomt. Jeg har selvfølgelig tjekket maskinen både i hoved og *** for virus og spy og hvad man ellers akn finde.
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis