XP - en ny verden....

XP - en ny verden ...... ja men ikke af de bedre..
Jeg var ikke klar over, at et medkøbt styresystem ikke kunne genanvendes på en ny maskine, men det fandt jeg ud af.....surt.....jeg har altid været glad for min "gamle"98 version og aldrig haft problemer eller "utøj" i den. (altzå lidt spy går der jo altid i...ggg)
Nå men jeg købte så XP og jeg skal lige love for, at jeg kom på arbejde.
UPS....den skal aktiveres - hmmm...ja..det skal jeg da også engang imellem, men da ikke over nettet.
Først installeres virusscanner..dernæst firewall...de funker bare fint og har altid klaret ærterne 100%
Så er turen kommet til kontakt med bredbåndet . på nettet med det samme og her dukker problemerne så op.......
256 virusser - orm og løse heste på en gang...og så er det ikke engang løgn.
Hvad der er gået galt, har jeg endnu ikke fundet ud af og gør det nok heller ikke, men i guder hvor de vrimlede og jeg er da glad for, at der ikke var nogen adresser de kunne muntrer sig med. Det begrænser jo unægtelig problemet noget.
De var selvfølgelig nemme at finde, men så melder spørgsmålet sig......
ER det nu virus m.m. eller filer der hører til det nye system?????
Ja aflives skulle de og det blev de, på nær en, og det var noget af en kamp. De ville simpelthen ikke dø.
Tilbage har jeg en fil som har startet sammen med maskinen og så til 1000kr. spørgsmålet.......
Nogen der kender filen...C:windows\system32\sres32.exe ???
Er det en der skal fjernes og hvordan???
Jeg har deaktiveret den og desuden blokeret dens adgang til nettet.
Et andet lille problem:::jeg spiller på nettet og det går bare langsomt..
Min gamle maskine var kun på 650mHz - 20gb - 128 ram, og det kørte fint. Den nye er på 2,66gHz 4*hukommelse og 4*ram, så det undrer mig...
Bredbåndsforbindelsen er på noget i retning af 5hundredeog etellerandet b.(hvid det hedder sådan)
Er der et bud på det??
Mange hilsner
sniffer

PS..jo, jeg har både livrem og seler..GGG

Sniffer  
XP - en ny verden ...... ja men ikke af de bedre..... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sniffer

Eneste gode råd jeg kan finde ud fra din forklaring er, som jeg skrev: Tors 25. Nov, 2004 3:48 . Gå ind til spywarefri.dk>forum>opret dig som bruger>Læs forklaringerne(skrevet på Dansk biggrin >kør Hijackthis log>og lad TeamSpywarefri rense det sidste, samt foreslå en varig løsning.
TeamSpywarefri er formentlig nogle af verdens bedste til at løse netop det problem du har, lad dem guide dig igennem biggrin
Og til sidst, så må du meget gerne smide et link her i tråden, når TeamSpywarefri er koblet på sagen, for jeg tror at vi er mange der følger din pc-lidelser.......

mvh Anders
Hejsa..
Jamen jeg er da for længst bruger af Spywarefri, men jeg har ikke nogen spy(lige nu) Jeg snuser da bare videre og får tingene til at fungere, men så er der jo gerne noget andet der laver sjov...det er da derfor jeg hygger mig. Jeg lider bestemt ikke, for jeg kan vende ALTING til det positive, en evne som jeg tror at mange flere ville kunne få stor glæde af hvis de mestrede den :lol: :lol:
OOOooohhhhh....en herlig dag.. smile
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Citat fra Sniffer

Ok - den er pengene værd, så 400 for tre år er vel rimeligt nok. (og betaler gerne ekstra for noget der er nemt at finde ud af :lol: :lol: )


Der findes også udmærkede gratis antivirusprogrammer, men de har selvfølgelig ingen Panda :lol:

Selv bruger jeg "AntiVir" - http:/www.free-av.com , og det fungerer glimrende (der er i hvert fald aldrig sluppet skidt ind i pc'en) og det er i øvrigt nemt at bruge smile

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Tak for tippet ThomasPont.
Den vil jeg da kikke nærmere på når behovet opstår.
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Hej Igen Sniffer

Citat fra Sniffer


Puha - har siddet og læst en masse om PCU (hed det vist) men er da bare blevet meget mere rundforvirret!!!!! Måske ved Anders hvor jeg kan finde noget om det på alm. dansk som er til at forstå??
Det kan da ikke være rigtigt at den skal køre på 100% når jeg ikke roder rundt nogen steder??
Er det ikke noget med at nogle programmer kan sluge alle recurser så maskinen kører laaaangsooomt. Jeg har selvfølgelig tjekket maskinen både i hoved og *** for virus og spy og hvad man ellers akn finde.
Hilsen
sniffer


Normalt kører CPU ikke på 100 (undtagen ved opstart af programmer og behandling af store filer) og den eneste årsag jeg kan komme i tanke om, er at der er et program (som du selv er inde på) der bruger din maskinkraft.
Når du ser at din PCU kører på 100, så prøv at se under "Processer" og skriv navnet på den- eller de processer der er meget aktive (det kan du se i kolonen "CPU")

Mvh Anders

Ps. Jeg tror at vi er meget tæt på sagens kerne smile
Annonce
Hej Sniffer

Citat fra "Sniffer"
Puha - har siddet og læst en masse om PCU (hed det vist) men er da bare blevet meget mere rundforvirret!!!!! Måske ved Anders hvor jeg kan finde noget om det på alm. dansk som er til at forstå??
Hilsen
sniffer[/quote



Var det noget i denne retning du mente: http://www.globe.dk/kvinder/ordbog/

Mvh Anders
Hejsa..
Fed side Anders.. :oops:
Jeg kikkede i joblisten og tilsyneladende var det kun virusscanneren der havde travlt. Var ikke igang med noget og heller ikke nettet.
Nu skal jeg gennemrode det hele(igen) for at finde ud af, hvor jeg finder det du henviser til..GGG
Arbejde og tidsfordriv til flere år ...skideskægt..
Hilsen
sniffer

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis