Effekt på køkkenredskaber

Jeg skal til at lave el-planlægning til køkkenet.

Er der nogen der kan oplyse ca. effektforbrug på følgende enheder:

Køle/frys- skab
Emhætte
Microbølgeovn
Opvaskemaskine

Thomas
Jeg skal til at lave el-planlægning til køkkenet.... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har faktisk 4 x 4polede grupper i overskud, som kan bruges til køkken, og jeg vil helst undgå at lave dem om til 2polede !

Istedet for at trække EET 5x1,5 kabel til 3 x 220V enheder i køkkenet, skal man så istedet trække 3 x ( 5x1,5) kabler fra tavlen til de 3 x 220V enheder og lave sløjfen i tavlen istedet ?? Så kan man jo altid senere lave den 4polede om til 3 x 2polet !

Eller hva?

Thomas
ThomasR>

Teoretisk...Tjaa,det er som man tar det. Jeg har selv vaeret ude som elektriker et sted de havde haft nul fejl, jeg tror der var oedelagt elektronik for omkring 40-50K, men jeg vil da tro din forsikring vil daekke.
Jeg villle bare aldrig selv have 4 Polet grupper til 230V, hvad andre goer, maa de jo om, det er jo lovligt.

Soernf
Hvad er problemet enlig ved at lave dem 2 polede, det koster ikke ret meget ekstra, det tager godt nok lidt mere plads.

Soernf
Øv.. troede lige jeg kunne spare noget kabel fra kælderen. Men det ser ud til, at det smarteste er at trække et kabel ud til hver 220V gruppe i køkken. Så ender man jo op med 6-8 kabler måske...

Thomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis