nem billig støttemur

hej allesammen.
Jeg skal lave en støttemur 80 cm høj og 20m ca lang , har i nogle gode billige ideer til det, jeg har læst mange af de indlæg der er om støttemure, men stendige har jeg ikke helt mod på at gå i gang med, har i nogle andre kreative ideer eller kan i henvise til nogle hjemmesider hvor jeg evt kan få nogle ideer.
oven på muren skal jeg have nogle buske der kan lide vestenvind og åben mark, nogle forslag?
hilsen byggetossen. biggrin
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hyben, ved jeg, kan tåle denne kombination. Bodilsker Savværk har dem nemlig ud til vores jord.

Men hvad kunne du tænke dig af disse buske; (stedse-)grønne, blomstrende, bær eller?
Bemærk, Holbæk, hvor givende vores ejere af siden er, ligenu fra Bornholm - er det ikke skønt! Frit valg fra første hylde - bare spørg.

Mvh. JørgenE
Hejsa..
Støttemur ---- hvad skal den støtte???? Og kan du have en lille hældning??
Hilsen
sniffer

Sniffer  
Ja, hvad skal den støtte?
Man kan lave et net af armeringsjern, eller kraftig tråd, og fylde det med sten.
Det bruger de fx omkring vikingeskibshallen i Roskilde. Det er en smart måde at " styre" sten i ukurante størrelser på.

Delfinen
Hej alle tre

Ja det er dejligt med et forum hvor man kan få råd og vejledning hvis man er i tvivl. biggrin
Støttemuren skal støtte jorden fra marken bag mit hus,der kører nogle stor maskiner ind imellen så jeg er lidt i tvivl om der ikke skal være et eller andet som kan holde på jorden så den ikke skrider.
Ja det var måske ikke så tosset med en lille skråning, det er ihvertfald den nemmeste løsning, men gud ved om det er godt nok i forhold til marken?????????. :?
Jeg kunne godt tænke mig at der blev plantet noget som jeg kan bruge til blomsterbinding, eks blød enebær,hønsefod,buskbom,rød kornel men jeg er usikker på om det kan tåle blæsten.
hilsen Tina(byggetossen)
Annonce
Hejsa..
Det billede??? eller er det bare mig der ikke kan se det??
Hmm....hvis naboen kører med store maskiner så tæt bør naboen måske sørge for en støttemur. Er du sikker på at du skal??
Hilsen
sniffer

Sniffer  
:idea: Jeg kom lige i tanke om en havesnak andetsteds for nogen tid siden, hvor man efterspurgte beplantning til en skrænt, der var 4 meter i højden og 25 meter i bredden.

Her anbefalede en havemand, som jeg har stor tillid til, at plante en bunddækkeplante ved navn Kranstop. Jeg kender den ikke selv Tina, men iflg. ham har den en formidabel evne til at sætte rødder og dermed holde på jorden.

Jeg kan forresten ikke se dit foto sad
Jeg har lige skrevet et indlæg og vedhætfet billedet endnu engang men det kom ikke frem i debatten, nå pyt jeg prøver igen.
Jeg har gået rundt på min grund idag og tænkt over de gode forslag der er kommet, og nået frem til at de første 10 m sagtens kan nøjes med en skråning, hvor jeg så evt kan plante de blomster som du har forslået Zephrine. det er ihvertfald en god nem billig løsning på de første 10 m. så er der de næste 10 m hvor der er en lige jordvæg på 80 cm ca, og jeg bliver vel nød til at lave et eller andet op af den jord, men det lyder som en flot rå løsning med jern og sten, hvordan gør man lige det????????
Jeg havde i forvejen tænkt mig at jeg skal have et hegn skiftevis pil og rustent jern, så det vil jo passe fint ind i det hele.
Og jeg ville ønske jeg var dig jørgenE og sad på Bornholm i det skønne vejr ví har haft idag, nå min ø er nu heller ikke så tosset, for min grund ligger på Orø.
Hejsa..
He he - du er vist lidt rundt på gulvet........Zephirine er på Bornholm og JørgenE sidder og hygger sig i Jyllinge, men ....se....jeg er jo næsten nabo til dig..jeg kan nu ikke svømme..
Undrer mig over, hvordan du har fået denne markante højdeforskel..
Det lyder ikke som om det har været sådan hele tiden...????
Hilsen
sniffer

PS....Orø er jo helt klart Isefjordens PERLE...

Sniffer  
Eller mon jeg er skizofren og sidder nu på Bornholm med Zep, mens jeg ligger i min seng i Jyllinge - man ved jo aldrig, hjernen kan jo gøre knuder hos nogle.

PS: Jeg sender et postkort til jer ovre fra denne smukke ø - Samsø.

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis