nem billig støttemur

hej allesammen.
Jeg skal lave en støttemur 80 cm høj og 20m ca lang , har i nogle gode billige ideer til det, jeg har læst mange af de indlæg der er om støttemure, men stendige har jeg ikke helt mod på at gå i gang med, har i nogle andre kreative ideer eller kan i henvise til nogle hjemmesider hvor jeg evt kan få nogle ideer.
oven på muren skal jeg have nogle buske der kan lide vestenvind og åben mark, nogle forslag?
hilsen byggetossen. biggrin
hej allesammen. Jeg skal lave en støttemur 80 cm... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I så fald har du spist fødselsdagskagebollerester sammen med os, Jørgen, mens vi ventede på strømmen...

Kl. 17.15 forlod den sidste af familien selskabet sammen med strømmen på hele øen. Først her lidt før kl. 21 kunne jeg slukke de levende lys igen og starte opvaskeren.

Men Tina, du har fuldkommen ret i, at det har været et forrygende flot vejr herovre idag. Og det har pint mig, at jeg kun kunne afse 10 minutter til at nyde de udendørs, da jeg hentede nogle af de allersidste roser, Zepherine Drouhin ind for i år.

Men de duftede som altid vidunderligt og selskabet var hyggeligt (og NU er jeg træt).

Og Orø er en dejlig ø, som jeg desværre kun har besøgt en enkelt gang. Men jeg er såmænd opvokset på Lammefjorden (Faarevejle St.) og har gået på Holbæk Handelsskole smile
jeg prøver igen igen
så lykkes det, og to gange det flot ikke biggrin
det er de 10 meter jeg har snakket om
Stakkel dig Byggetosse.

Vi er jo af og til slemme til at falde lidt uden for emnet - ikke mindst mig - og jeg undskyder som vanligt, og skal prøve at holde mig i "over hækken" med pjat og dårlige svar.

Tror jeg laver Hækken1 og hækken2 så må der vel være større mulighed for at jeg rammer en af grupperne korrekt smile Satans til diciplin, som jeg gerne ser fra alle andre, men når nogle skriver noget kommer det lidt fra hoften, og jeg glemmer lige hvilken gruppe eller hvilket svar jeg er igang med at læse, da jeg jo normalt læser alle indlæggene for at sikre alt er som det skal være sker det uforvarent ..... dårligt af mig - så sorry, men det vl s'gu nok ske igen på et tidspunkt :roll:

Mvh. JørgenE
Tilbage til emnet ;-)
Lavede for nogle år siden en støttemur af marksten - 1,1-1,4 m høj, bagfald ca. 15 grader.
Bagfaldet gør, at den er nem at lave - og at den bliver der.

I alt ca. 16 meter, hvilket tog en "god lang dag" for to mand.

- og du bor jo lige op og ned af bondemanden og hans sten :wink:

Mvh.

Jan R.
Annonce
men det er lige præsis det jeg ikke orker med stendige, :? for der er kun mig til at gøre det så det skal være en anden hurtigere og nemmere løsning.
Hejsa..
Hvis denne "skrænt" var min, ville jeg gå op på den og lade skride hvad skride kan - rette efter med riven og med stor ihærdighed begynde at tilplante den med hvad man har og kan "nasse" sig til. Så tror jeg ikke den skrænt løber længere.
Hilsen
Sniffer..

Sniffer  
tak for hjælpen allesammen, jeg har fået masser af gode ideer at arbejde videre med. biggrin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis