Neotherm gulvvarme

Hej til alle jer gulvvarmefolk!
Har forvirret læst de fleste gulvvarme indlæg her på sitet, men må alligevel nu spørge:

Er der nogen der har prøvet at installere Neotherm elstyring til gulvvarme fra VVS-eksperten?

Jeg skal ha' installeret gulvvarme i to rum med 2 kredse i stue og 1 kreds i køkken. Har hos VVS-eksperten købt et Neotherm basismodul til 6 kredse (24V, AB 4001-6), termomotorer/telestater og rumtermostater med sokkel.

Hvor meget må man selv installere og hvor meget skal man ha' en autoriseret el-installatør til at ordne, og hvordan finder man forresten én der har forstand på det?

Er der nogen der ved hvor man kan finde en forklaring for dummies til hvordan sådan noget forresten fungerer med telestater og termomotorer - og hvor pumpeshunten kommer ind i billedet osv osv?

Mvh en noget forvirret handymus :roll:

;-)
\"Handy\"mus
Hej til alle jer gulvvarmefolk! Har forvirret... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hold da op Smed - det ligner jo næsten mit hus... :lol:
Foreløbig har vi heldigvis kun én etage, men den skal også fuldstændig renoveres :shock:

Tog hele dagen at få sat snore i vatter i går, men nu er gulvet vist snart klart til noget gulvvarme biggrin

;-)
\"Handy\"mus
Den kan jeg sagtens slå. Det os 2 måneder inden vi ku' afsætte højderne til gulvet. Lyspunktet for os er at der er ikke mere som skal rives ned.

Det skal lige siges at billederne af gavlen er fra uge 27, den er bygget op igen og gulvet er støbt.
UPS glemte billederne!!

Jeg har ikke fået taget billeder af den færdige gavl endnu, men det kommer nok.

Læg mærke til at bindingsværket er tappet sammen, synes selv jeg har været dygtiiiiiiii
Citat fra Carsten Weye

Øøhhh Handymus, hvor langt har du mellem dine strøer?

Mvh. Carsten




Øøøøøh - hvorfor det? (hjælp - bli'r helt nervøs...)

PS. Strøerne lå sådan i forvejen. Dem har vi ikke rørt ved. De er fra 1935, så de har indtil videre holdt i øhm vel 69(?) år...

;-)
\"Handy\"mus
Annonce
Citat fra smeden

Den kan jeg sagtens slå. Det os 2 måneder inden vi ku' afsætte højderne til gulvet. Lyspunktet for os er at der er ikke mere som skal rives ned.

Det skal lige siges at billederne af gavlen er fra uge 27, den er bygget op igen og gulvet er støbt.


Du Smed - bor I der samtidig? Er godt nok glad for at se andre også ude i sådan større projekt - altså dit er vist noget større. :lol:
Er selv lettet over at vi endelig er kommet i gang med at bygge noget nyt op. Ikke kun rive/banke ned/op.
Hvad beholder du egentlig af det gamle? Har du også lagt gulvvarme?

;-)
\"Handy\"mus
Vi startede med at lave soveværelset helt færdigt, og monterede toilettet løst på afløbet, med en pressening rundt om (spændende i stormvejr, når gavlen er nede) køkkenet flyttede vi op i mit værksted, hvor de står endnu, men forhåbentlig ikke ret meget længere.

Det meste af det originale bindingsværk, fra år 1800 er bevaret, kun gavlen er bygget op på ny. Men alle tavler på nær 2 har været pillet ud og muret op igen. Spærende er også de originale.

Vi har lavet gulvarme i hele huset, og det har virket overraskende godt (i de 20 m2 vi bor i)

Vi er godt klar over at det ville ha været hurtigere at bygge nyt, men det er nu sådan her vores drømme bolig ser ud, og så har vi lavet alt selv, næsten da.

Har, i forbindelse med mit arbejde været med på et par ligende renoveringsprojekter, det ene løb op i 1,3 mill. i håndværker udgifter, men så var der også konstant 6 -7 mand på opgaven i 4 - 5 måneder.

Godt man kan det meste selv.

Nå men jeg regner med at vi er meget nær målet om små 2 måneder
Glemte at fortælle at vi startede med at købe den ene halvdel på 40 m2 delt op i 7 kæmpe rum med hele 1,75mtr til loftet, det brugte vi som sommerhus i 7 år. Så købte vi den anden halvdel sidste år, også 40 m2 med 7 rum. Det hele er nu slået sammen og der blir kun 3 rum + en hems, og med min. 2,15mtr til loftet
Handymus (er det i øvrigt noget din kone også kalder dig ?). Det er lidt svært at se på dit billede, men det ser ud som on du har plastik under dine strøer? Med brædder nedenunder igen? Det er ikke tilfældet vel?

mvh
Jens
Citat fra handymus


Øøøøøh - hvorfor det? (hjælp - bli'r helt nervøs...)

PS. Strøerne lå sådan i forvejen. Dem har vi ikke rørt ved. De er fra 1935, så de har indtil videre holdt i øhm vel 69(?) år...


Dem på billedet? De har ikke ligget der siden 1935, dem har du selv lagt ud på eksisterende gulv, det ser i hvertfald sådan ud, eller tager jeg fejl.

Hvis jeg har ret, hvor langt har du så mellem strøerne, et billede giver nemlig ikke helt dette rette indtryk. Der er vel ikke mere end 60 cm fra midt til midt, det er nemlig den afstand, de fleste plader kan bære på, og på billedet ser det ud til at der er mere.

Mvh. Carsten
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis