montering af ny gruppe - dokumentation

Jeg er ved at renovere strømmen i det gamle hus, jeg lige har købt, og i den forbindelse

- beholder jeg den gamle tavle og noget af den gamle strøm
- nedlægger en del gamle kontakter og installerer en del nye
- får lagt en ny gruppe ind udelukkende til køkkenet (tidligere var der kun een gruppe til hele huset)
- får lagt kraft ind

Jeg har en elektriker til at hjælpe mig og til at lave det alvorlige. Mit spørgsmål går på, om der skal være en form for dokumentation på, at installationerne er foretaget af en elektriker? Kan man risikere et eller andet form for syn, hvor man kan blive knaldet for ikke at have papirarbejdet i orden?
Jeg er ved at renovere strømmen i det gamle hus... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Med hensyn til varmeafledningog kortslutningsberegning, så er det altså ikke noget der er særligt kompliseret for en elektriker, når vi snakker almindelige husinstallationer, de fleste oplysninger er givet på forhånd i fællesregulativet.
:? Det er nok derfor at stort set ingen laver dem mere! De køber dem færdige fra fabrikken da det indebære en stor besparelse... Vi kan lave dem, jeg kan også sætte mig ned og regne det igennem, men prisen på en færdig kontra arbejdsløn så kan det ikke betale sig længere!
8)

Selv gjort er vel gjort
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis