Sort arbejde.

Ved ikke om det bare er mig, men i disse tider hvor der er så meget OBS på sort arbejde, syntes jeg ikke det er smart at der i ca. i hvert 4 indlæg står at det blev udført sort.

Det rager sku da ikke nogen herinde hvordan I får udført jeres lave-det-ikke-selv-få-andre-til-det arbejde.

Ok. vi lever i et land hvor man burde kunne fradrage arbejde udført på ens hus, sådan som et firma kan, men jeg syntes nu det er usmart med alt den reklame for ulovligheder.

MVH - Peter

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej--nej--nej--PeterR

Det er der da ingen her på LDS der gør!!!

Sniffer  
Hej

Fuldstændig rigtigt, der er ingen grund til at skilte med ulovligheder. Man kan mene og vores skattesystem om sort arbejde, hvad man vil (vi har jo bl.a. meningsfrihed i dette land); men ligefrem at anoncerer ens ulovligheder her på siden, mener jeg er primært unødvendigt og det kan måske også vise sig at være en ulempe.

mvh Anders
Jamen, så jeg gerne lige have med, at det var en lædersofa i farven sort, jeg købte sidste år, og ikke en sort sofa. Bare så der ikke opstår nogen misforståelse omkring mit spørgsmål i hobbyrubrikken. :lol:
@Sniffer, skal jeg finde de første 10 indlæg skrevet inden for en måned (nej det gider jeg s*u ikke).
@AndersKruse godt med lidt opbakning.

Prøv at tænke sig den dag hvor de begynder at knalde dem der har fået det udført orange. Ja så er der nok nogen herinde der er glade for at der er en "ændre" indlæg funktion.......
Næsten alle her kan jo spores. Vi har jo alle en udbyder af opkald til siden, og de logger alt.

Nå så er den vist ikke længere.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
@PeterR - Jeg tror altså at Sniffer mangler en del smilies i hendes indlæg,
eksempelvis denne her :roll:

Jeg tror hendes indlæg var ment som fuld opbakning til det du skrev,
og jeg deler også til fulde din holdning. smile

Mvh. Carsten
Annonce
Det er vel ikke nødvendigvis sort arbejde bare fordi man vil lave det selv, med lidt faglig assistance :roll:
Hejsa..
Ja selvfølgelig......det var da ironisk ment...ggg
:lol: :roll: :lol: :roll: :mrgreen:

Sniffer  
@BobbleTrouble der er s*u ikke det der skrives, der står direkte, "vi fik lavet det sort", det er det der pis*er mig af.

Vennetjænester er ok, men er heller ikke lovligt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hej
må lige blande mig lidt her :shock: er der nogen der har pis*et på din sukkermad siden du er i sådan et humør :? .
"sort" arbejde er forkert, ingen tvil om det :? (men derfor er der jo ret mange der for det lavet "sort" aligevel, ikke 8) )
men ligefrem skrive det i et åbent forum er nok ikke smart.
og så lige nogle smil her til sidst
biggrin biggrin biggrin smile smile smile :mrgreen:

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Hej PeterR,

Til info er vennetjenester FULDT LOVLIGT, så længe det holdes inden for det, man kan kalde "normalt hjælp mellem venner eller naboer" - kan ikke huske vejledningens faktiske tekst.
Var selv lidt overrasket, da jeg fik det at vide af en ansat ved toldskat.

Med andre ord - hvis din elektriker-nabo lige kigger ind og hjælper dig med at montere din 380v vaskemaskine, er det helt i orden. Også hvis du giver en øl efterfølgende (sort guld???? ;-)

Hele problemstillingen ved sort arbejde er ikke dem, der udfører det, men at det er "nødvendigt". Mit ræsonnement er, at når jeg har betalt 60% skat af den sidst tjente krone, skal jeg heraf aflevere 25% til moms, mens håndværkeren igen skal betale 60% i skat af indtægten. Altså skal jeg tjene 1000 kroner for at kunne give modtageren 128 kroner i købekraft.
I det meget forenklede perspektiv kan jeg fint forstå, at der i vid udstrækning udveksles vennetjenester "langt ud i vennekredsen". Jeg har endnu ikke mødt nogen, der ikke på et eller andet tidspunkt har fået lavet noget uden regning - så kan man jo vitterligt diskutere, om det er lovgivningen eller folket, der har ret!

Løsningen er ganske enkelt at sænke skat og momssatser, således vi igen på sigt bliver konkurrencedygtige ift. udlandet (men det er en helt anden historie).

Ups - det bliver længere end tiltænkt - sorry!

Mvh.

Jan R.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis