Sort arbejde.

Ved ikke om det bare er mig, men i disse tider hvor der er så meget OBS på sort arbejde, syntes jeg ikke det er smart at der i ca. i hvert 4 indlæg står at det blev udført sort.

Det rager sku da ikke nogen herinde hvordan I får udført jeres lave-det-ikke-selv-få-andre-til-det arbejde.

Ok. vi lever i et land hvor man burde kunne fradrage arbejde udført på ens hus, sådan som et firma kan, men jeg syntes nu det er usmart med alt den reklame for ulovligheder.

MVH - Peter

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ved ikke om det bare er mig, men i disse tider... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej med jer 8)

Sort arbejde eller ikke.... grundlæggende et spørgsmål om moral, moral hos ham der modtager pengene...

I weekendens aviser så jeg en artikel, vist med vores beskæftigelses minister, om dette emne. Her blev det igen bekræftiget at det IKE er ulovligt at betale een sort, men det er ULOVLIGT modtage sort betaling. Det hedder vist skatteundragelse...

Og til dig JanR

Du skrev:
"Med andre ord - hvis din elektriker-nabo lige kigger ind og hjælper dig med at montere din 380v vaskemaskine, er det helt i orden. Også hvis du giver en øl efterfølgende (sort guld???? "
Husk på at en elektrikker IKKE må lave andet og mere end enhver anden hvad angår elarbejde.... Det skal være en autoriseret instalektør der godkender arbejdet ( i praksis stoler den autoriserede instalektør på hans ansatte medarbejdere og er ikke ude for at se efter hver gang :wink: )

God vind til jer alle 8)

MVH Njord
@mobbydick ingen har pisset nogen steder.

Ok så er vennetjænester i orden. Jeg har bare hørt det modsatte for nogle år siden.
"Hvis du laver alt mit VVS så laver jeg alt dit EL", det er skisme da lækkert for os der har noget at bytte med, men unyttigt for skattekassen.

Nå men det var jo heller ikke det, det hele handlede om, det var lidt forum censur.

MVH - Peter

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Vennetjenester er helt iorden, bare man ikke får noget for det - diverse drikkevarer og anden indtagelse undervejs tæller nok ikke 8) .

Men når det er noget med jeg laver dit el, så laver du mit VVS, så er det ikke længere en vennetjeneste, men derimod sort arbejde!

Det er så vidt jeg ved iøvrigt også sådan, at håndværkere skal betale moms af arbejde på eget hus :evil: ! Hvis mureren f.eks murer sig en ny garrage skal han betale moms af eget arbejde. Hvis han derimod laver en garrage i træ skal han IKKE betale moms, for han er jo ikke tømrer! Revisoren skal dog ikke betale moms selvom han laver familiens selvangivelser.

Ja det er jo alt sammen fuldstændig logisk og nemt at forstå :? , ihvertfald hvis man er politiker.

MVH
Kim

MVH
Kim
@Kontornusseren, hvis du ser på definitionen, vi laver et eller andet for hinanden, så dør vennetjæneste fordi det jo så er sort arbejde.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Hej,

Jeg er nød til at bakke njord op og fremhæve hans ord:

Sort arbejde er tilladt at få udført. Det er den udførende der gør noget forkert. Om det er moralsk eller ej er en anden sag og op til den enkelte :twisted:

Rodehouse
Se - de sidste indlæg viser jo tydeligt det største problem. At der ikke ligger en præcis definition af, hvad sort arbejde er. Læser man udkastene til nogle af de lovforslag, der i årenes løb har været på området, bliver dette helt tydeligt.

Der er selvfølgelig mange hensyn at tage, men alt andet lige var det bedre med "en streg i sandet", således man i hvert fald ved, hvornår man overtræder loven. Svarer lidt til færdselsloven - på de veje, jeg kører på dagligt, er hastighedsbegrænsningen 80 km/t. Ingen overholder den,men vi ved alle, at vi overtræder loven - og kender konsekvensen.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis