De fire årstider mod vejen...

Vi har omkring 20 m. langs vejen, som vi egentlig havde tænkt at afgrænse med stakit. Men den ide er vi gået lidt bort fra.

Tidligere var der en tjørnehæk. Det skal der absolut ikke være igen. Faktisk må det ikke være en hæk, der skal friseres og klippes i facon.

I 5 år har der stået et grønt havehegn og svajet efter forgodtbefindende. Det skal op i efteråret :!:

Hvad jeg går og pusler med og gerne vil have er et "vedligeholdesfrit" (relativt) levende "hegn". Jeg vil gerne beplante, så hver årstid har sin storhed i hækken. Der må ikke være torne i og den skal heller ikke blive voldsomt høj (men lidt privatliv er dog ønskeligt).

Foreløbig rumler jeg lidt rundt med en eller anden Spirea og noget nåletræ.
Det er jo ikke meget, så ideer er meget velkomne her i den herlige sommervarme.
Vi har omkring 20 m. langs vejen, som vi egentlig... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Vibeke.

Det kan selvfølgelig godt gøres. Plant noget der "lukker" foran din clematis, så der er skygge ved plantestedet og plant dybt. Dernede er der som regel vand, men du skal vande grundigt i lang tid, til du kan se den har fået ordentligt fat.
Mange hilsner
sniffer

Sniffer  
Hej Sniffer!

Har du aldrig haft problemer med visnesyge blandt dine Clematis? 5 af mine storblomstrende er afgået i denne sommer...

Badusen

Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt
Hej badusen.

Nej - så uheldig har jeg ikke været endnu,men det kommer nok en dag for jeg får flere og flere clematis..

Mange hilsner
sniffer

Sniffer  
Idéen med efeu i rionet er måske ikke ideel til dette formål, men efeu alene er nu også lidt kedeligt. Jeg skal i gang med mit eget rionet inden længe og det bliver efeu som base/dækmasse, som pryd kommer Clematis og klatre hortensia og til ganen kommer blå druer og et æble- og et pære-espalieer-træ. (Eller hvad sådan nogle nu kan hedde ;-) )
Måske det kan være inspiration til andre.

Tinseberg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis