Larvefødder / bæltekøretøj

Hej med Jer.

Jeg søger information, til hvordan jeg kan lave et par larvefødder til en selvkørende trillebør, jeg vil bygge.
Jeg har tidligere fået gode tips, men søger andre idéer. Larvefødderne skal ikke være alt for hårde, sådan at de smadrer underlaget de kører på, som fx. trægulv.


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal de køre indenfor ??

Så tror jeg du skal kigge omkring i en hobbyforretning, med fjernstyrede biler osv eller evt i en alm legetøjsbutik....

Eller under disse emner på nettet.

RC biler kaldes det vist eller R/C biler 8)

Jeg tror også det kan være værd at overveje hjul til disse biler. De fåes ret store og grove og er et økonomisk alternativ, der er overkommeligt.

MVH Njord
Tak for det Njord.

Har kigget i legetøjsforretninger, men bælterne jeg har brug for, er en hélt anden størrelse. De skal som sagt bruges til en trillebør, der skal drives af en motor. Noget hjemmelavet fusk smile

Andre idéer ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej.

Man må da for hunden kunne købe færdigbyggede gummilarvefødder, et eller andet sted........men hvor :?: :?: :?:


mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Remme! Du ved den slags remme der bruges til remtræk. Man må kunne lime dem sammen, og lave noget på tværs. Findes der mon ikke tandremme fra lastbiler?

Delfinen
Hej

Vi skulle engang bruge sådan et bælte tin en garnhaler på jollen. Vi fik fat i noget gammet fiskerimaskine bånd, som vi var ved dækmanden og få vulginasieret sammen. Jeg tror du skal prøve den vej!!!

der er en skibsophugger i grenå : http://www.fornaes.dk/dansk/skibsophug.htm

ellers kunne du jo finde et værft at spørge.

hvis du vil have nyt kunne du jo høre ved carnitech i støvring.

MVH

Kim
Annonce
Tak I to, det lyder interresant.

Er tandremme til lastbiler større end dem til personbiler ? Hvis de er meget større, så ku' det bestemt være en idé.


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hvad med evt et transportbånd fra en landbrugsmaskine?
Bare et forslag
Jeg vil også lave nogle larvebælter på et eller andet engang. Det er fedt med larvebælter.
Jeg vil lave mig en maskine, der kan transportere mig over engenes mudder med mine jagtgrejer.

Prøv at søge på "Panzer IV" og " Panzer III" , er blev affjedringen af larvebæltet, som er kompliceret... opfundet.

Delfinen
Hej Jensen, fortæl mig venligst mere, når du kommer igang med maskinen biggrin

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis