Larvefødder / bæltekøretøj

Hej med Jer.

Jeg søger information, til hvordan jeg kan lave et par larvefødder til en selvkørende trillebør, jeg vil bygge.
Jeg har tidligere fået gode tips, men søger andre idéer. Larvefødderne skal ikke være alt for hårde, sådan at de smadrer underlaget de kører på, som fx. trægulv.

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej med Jer. Jeg søger information, til... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De ser godt ud, men ligner også at det kræver lidt af et budget til en trillebør
Med en kampvognsuddannelse i en fjern fortid går man altid lidt i baglås når man ser begrebet larvefødder, men lad nu det ligge. Projektet lyder spændende. Hvad med at tage kontakt til et transportsbåndsfirma som Conveyor el. lign. Et brugt bånd fra et løsgodstransportbånd har jo netop de riller, du har brug for. Disse bånd findes i et utal af dimentioner, og firmaet kan vulkanisere det i lige det mål du har brug for.
En billigere, men næppe så holdbar mulighed er at købe en rulle remskiverem, som du selv kan skære og samle i den længde du måtte have behov for. Samtidig kan du selv sætte lister/søm/knopper eller lign. på til at give det nødvendige vejgreb.
Tak for de gode ideer Lars On. Det med transportbåndet vil jeg undersøge.

Hvor finder jeg sådan en rulle remskiverem ?

Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hvor køber man en rulle remskiverem. Hmm ja det er vist i kategorien et godt spørgsmål (læs: jeg kan ikke give dig et præcist svar). Det er jo næppe noget der anvendes så meget mere herhjemme, men der er formodentlig mange gårde, der stadig har motorer, der ved remtræk driver en kværn el. lign. Alternativt kunne man tage kontakt til landbrugsmuseet på Gl. Estrup eller et maskinmuseeum.
mon ikke de fleste vil kalde det en fladrem... Den type man brugte på isse landbrugsmotorer og til remtrækket fra traktoren eller på lokomobilet...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis