Arbejde på boreplatform

Hej med Jer.

Hvordan mon man finder job på en boreplatform ?

Jeg er uddannet elektriker, og kunne godt tænke mig at prøve arbejdet på en boreplatform, evt. i Nordsøen.

Har hørt rygter om, at de skulle have en ordning, hvor man arbejder i 2-3 uger, hvorefter man holder fri derhjemme i tilsvarende. Alligevel skulle lønnen være rimelig...?

Er der nogen, der kender noget til det..............andet end rygter ?

Hvem kan man kontakte, osv.. ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej med Jer. Hvordan mon man finder job på en... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christian

Jeg har selv arbejdet for ABB, og som der bliver sagt er det deres afdeling i Esbjerg der styrer deres offshore. Jeg skal se om jeg kan skaffe et nummer, eller bare ring derover, der er sku ikke noget hemmeligt i det. Ellers skal du prøve andre store projekter, Egypten har jeg fået tilbud på for nogen år tilbage, det var 100kilo om måneden. 12 timer i 4 dage, 2 dage fri osv i 3 uger ude, 2uger hjemme, 3 uger ude, 3 uger hjemme,3 uger ude, 4 uger hjemme, og så forfra igen.

Jeg ved man pt søger i Dubai også, men det er vist som projekt ledelse, eller "formænd"

Norge er lønninger ikke så høje, der mener jeg det er 160/170kr i timen men mindre i skat, før i tiden var skatten dog meget mindre end nu og derfor eftertragtet.
Det bedste råd er dog at blive ansat af et dansk firma som du tegner kontakt med og ikke et firma dernede, har høre om flere som ikek har fået deres penge den vej og hvad gør man så?

\René
måletekniker---> Prøv at høre ved Force eller ISC. De bruger sådan nogle som dig!! Evt. mærsk

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Citat fra Måleteknikeren

Jeg er uddannet kvalitets- og måletekniker og jeg har 12 års job erfaring fra målelaboratorier. Men anvender offshore branchen måletekniker, f.eks. på deres boreplatforme ??

På forhånd tak.

med venlig hilsen.

Måleteknikeren.



Ja, offshore branchen bruger en hel del af dem.
Ring og spørg Mærsk (Drilling eller offshore).
Ellers kig efter schlumberger.
De lavere en del test og målinger indenfor drilling området.
Hej

Nu, hvor vi er off-shore...

Er der nogen, som har erfaring med, hvor meget joberfaring, kurser etc. der kræves for at blive ansat som Stewardesse i Nordsøen?

Jeg har kigget ansøgningsskemaer mv. hos firmaet DANBOR. Er der nogen, som ved, hvor meget en stewardesse hos DANBOR får i løn, hvilken ordning der arbejdes efter etc.

Kræver de mange års erfaring fra køkken eller rengøring, eller kan man klare sig med mindre?

Hvordan er arbejdsmiljøet off-shore, når det gælder cateringpersonalet?

På forhånd tak. Mille
Annonce
Ring da til dem og spørg dem hvordan det er. Du kan jo allerhøjest få et nej fra dem

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Nu skal jeg ikke lyve himmelen blå. Så det kommer ret usødet: Kvinder/unge damer er en mangelvare på søen!!
Det er en verden domineret af mænd. Mange af dem singler, da mange damer ikke kan leve med at han er væk i 2 uger.
Og på arbejdspladser hvor der er mange mænd, vil der altid være et kæmpe overskud af testosteron!!
Uanset alder og køn vil der blive kikket efter dig.

Når så det er sagt, tror jeg de har det ganske udemærket. Du skal være kvik i vendíngen og klar over hvad du går ind til.
Flere af de folk jeg har snakket med er glade for systemet med at arbejde 2-4 som er caterings rotation. Lønnen er jeg ikke klar over, men den er ikke helt ved siden af.

Og ikke mindst er det en oplevelse at sidde ude på søen, så langt væk fra alt pg alle.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Nu er så lige blevet færdig med HTX og overvejer at prøve kræfter med offshore arbejde i et par år før jeg læser videre. Jeg har læst mig frem til at for at arbejde som stilladsarbejder skal man gennemgå en række kurser, men jeg kan ikke finde noget om hvor man kan tage disse kurser hvor mange der er. Nogen der ved hvilken udsigt der er til at få ansættelse efter man har afsluttet disse kurser. Da jeg kun har planer om at arbejde med det i et par år vil det være lidt dumt at gennemgå en masse kurser for derefter ikke at kunne få arbejde.

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh Frank Dahl
Skrevet af Sniffer den 03-11-2005 19:23
Prøv her..
http://www.gmindustries.dk/html/jobs.asp
du skal gaa ind paa GMstaffing.dk  det er deres nye hjemmeside. Har selv arbejdet for GM for nogle aar tilbage. er nu i Irak paa 5 aar, meget bedre loen og helt skattefri. check KBRjobs.com vi mangler alle mulige lige fra Kok til maskinarbejder, chauffoer, mekaniker, maskin operatoer osv. er paa basen hel tiden, saa det er ikke saa farligt.
Mvh.

Hej rene2

Har du nogle navne på de firmaer som arbejder med sådan nogle projekter i egypten eller dubai???

Mvh Henrik
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis