Hobby svejsning

Jeg påtænker at anskaffe mig et svejseapparat. Jeg ved intet om at svejse, men har ladet mig fortælle, at co2 svejsning med tråd er at foretrække? Man kan købe små hobbysvejsere med en 'turbotråd' uden co2, men er de noget værd? Det jeg f.eks. vil bruge den til er svejsning af udstødning, småreparationer, etc.

Hvad kan de store svejseapparater som de små ikke kan? Er det tykkelsen af jernet der skal svejses det kommer an på, eller?

Er det bedre at købe en brugt co2-svejser?

Gode råd modtages med tak.
Jeg påtænker at anskaffe mig et svejseapparat. Jeg... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har en CO2 flaske der er tom hvor får jeg den fyldt op billigst?

"hovedstaden"

jeg vil tro den er 10KG
[Indlæg slettet]
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Her er vist blevet pustet liv i en halvgammel tråd smile

Til Kasper
Velkommen til....
Du skal nok oprette en ny tråd - men flasker kan du få bytttet hos enten en AGA eller Hede-Nielsen/Air liquide forhandler - prøv deres hjemmesider

Til Yllem
Dette er kun rigtigt ved erhvervsmæssig svejsning - og her kun gældende hvis man ikke i forvejen er faglært

Med venlig hilsen

Fladder
Hmm fik den fyldt idag for 1200kr da min flaske skulel trykprøves osv eller koster det normal ca. 600kr
lige en rettelse til yllem. det er ikke forbudt at svejse derhjemme uden paragraf 26 kursus, dette blev indført for nogle år siden og det var eregnet til dem der svejsede rustfrit, nu er det så til alle det skal udføre slibende , skærende, og svejse arejde i metaller. men som sagt dette bevis skal kun bruges hvis dette er i erhvervs øjemed.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Købte en Telwin 150/1 co2 svejser hos Harald Nyborg. En 6kg. co2 flaske er lige stor nok til en svejser af den størrelse, så jeg har været hos den lokale Isenkræmer og købt en AGA co2 flaske. Denne flaske ønsker jeg nu at tilslutte den regulator der fulgte med Telwin svejseren. Jeg tror at regulatoren har et 1/2" gevind men flasken har et mystisk gevind. Gevindet har en stigning på omkring 4 milimeter så der skal altså en slags overgangsstykke på men hvor får man fat i det og findes det. Der er mange andre der bruger disse flasker så de må jo have fundet en løsning.
mvh Kurt.
Valg af svejsemaskine
Da der er mange delte meninger om hvilket svejsemaskine man skal købe, skal det være Co2 svejser eller Elektrode svejser,
Der er kommet en ny multi svejsemaskine. En Co2 Svejser der også svejser med elektroder. Den kan svejse i Stål, rustfri, støbejern, aluminium,både med og uden gas. Og så skal den kun have 220v

Se den her.
Datablad.http://www.absvejs.dk/general/AB%206000%20Proff%20Produkt%20info.pdf
Video. http://www.youtube.com/watch?v=M5y7e6ghgoU

Mvh. Czanto

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
jørgenE det var måske en kampvogn du er ved at lave 1,5-2 mm plader. En normal karoseriplade er fra 0.7 til 0.8 mm

 

Czanto ganske vist køre den på 230 volt, men den bruger op til 22 (24) ampere, det er ikke særligt anvendeligt her i DK.
Men typisk for maskiner fra Kina...
PS. jeg har selv en plasmaskære, det er det samme hø, den er 230 volt, og bruger op til 26 ampere, hvilket jo er en umulighed, i den almindelige husholdning.

mvh jens


 

Kunne jeg ikke oplive denne tråd med et spørgsmål:

Jeg står ind imellem og skal bruge et svejseværk til at reparere havelågen, ophalervognen til min jolle osv. Dvs opgaver i primært jern og i et forholdsvis let/tyndt materiale.

Jeg har ikke alverdens plads og vil heller ikke ofre de store beløb.

Hvad vil I sige til billige svejseværk som disse:

http://www.harald-nyborg.dk/p8768/telwin-svejser-nordica-2162

http://www.harald-nyborg.dk/p1235/telwin-svejser-futura-1140

Mick
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også