Stunguns

Hej.

Er Stunguns ulovlige i Danmark ?

Har set dem i Tyskland, men ikke på den anden side af grænsen.

Hvis ikke, hvor finder jeg dem så ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej. Er Stunguns ulovlige i Danmark ? Har... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg lå nederst med en person ovenpå mig, dig ville gøre mig ondt eller min familie ville jeg gerne have et instrument til at hjælpe, hvis ikke jeg selv kunne klare det, men var den anden bare lidt stærkere ville vedkommende hurtigt kunne tage det fra mig og bruge det modsat.

Så nej - vi er ikke til våben, men vi skal heller ikke være tåbelige, men så skal der være en meget saglig grund, og så er jeg ligeglad med hvad loven siger - altså hvis nogen truer min familie - så vil jeg nok gardere mig, men så er det mod specifikke personer og ikke noget jeg bare tilfældigt har i lommen.

Nå, nok om det - de fleste taler om nogle de har hørt om, og gar man dem på klingen kender de ikke lige vedkommende, men det skulle være rigtigt nok, men nok til, "at de ikke går ud om aftenen mere" - jeg mener det er ret så meget overdrevet - jeg har det fint om aftenen også i København og tilsvarende, og har endnu aldrig været ude for at være bange - højest at man sludrede med en man måske ikke havde så meget lyst med at sludre, og så var det overstået, så mon ikke det er pressen der trods alt gør, at vi alle tror det er et kæmpeproblem.

Mvh. JørgenE
Jeg har engang stået i en situation, hvor jeg bagefter ønskede, at jeg havde haft noget at forsvare mig med, så jeg kan godt genkalde mig den følelse eller fornemmelse.
Jeg blev ikke overfaldet, men her er hvad der skete:
Jeg kører ind på en afsides liggende mørk parkeringsplads, for at træde af på naturens vegne.
Jeg går ind i skoven for at forrette min nødtørft, da en bil bremser hårdt op, og kommer ræsende ind på pladsen, og kører helt op til min bil, derefter bakker den 50 m, holder stille og slukker lygter og motor, ingen kommer ud. Jeg blev bange, skyndte mig at blive færdig, og gik hurtig ned til bilen, og skyndte mig væk.

På trods af denne oplevelse, mener jeg, som JørgenE heller ikke man skal benytte våben, tænk nu hvis overfalderen tager det fra én, og bruger det mod dig selv, og som Njord siger: vold avler vold.
Hvorfor tror I, der i sin tid var et oprustningskapløb mellem USA og USSR, den med de største våben vinder. Jeg ved godt at sammenligningen er ude af proportioner, men principielt den samme.

Jeg kører i hvert fald aldrig alene ind på en mørk rasteplads mere, det var for øvrigt mellem Bredsten og Give, ved svinget mod Sdr. Omme og Filskov, så selv på forholdsvis øde steder findes det, men igen ingen våben til mig.

Mvh. Carsten
Hmmmmm...måske skulle i tænke på et kursus i selvforsvar. Der er deltagere i kørestole, så mon ikke der ville være en passende plads til alle jer mandfolk.
Har iøvrigt kørt som dristributør om natten og er blevet overfaldet....han fortrød. Jeg har "kun" kikket på, da mine to små piger gik til selvforsvar.
Nu er de voksne, men de glemmer aldrig den lærdom de fik og er aldrig bange for andre mennesker.(heller ikke bøtrolde og bussemænd)
Hilsen
Sniffer. (og-jo- jeg er stadigvæk quinde)

Sniffer  
Hej med Jer.

Egentlig er alting farligt i de forkerte hænder.......også selvforsvars-kampsport. Derfor mener jeg dog ikke, at vi skal forbyde det.

For dem, der har en utryg tilværelse, mener jeg nu alligevel, at de ville have glæde af at eje sådan en stungun eller pepperspray.

Så kan de da i det mindste have den følelse af, at de er i stand til at forsvare sig selv, og derfor føle sig mere trygge i dagligdagen.



Mvh.

Omar
Hej Omar.
Jeg må gøre opmærksom på at det bestemt ikke er alt selvforsvar der har noget med kampsport at gøre og husk så lige, at med selvforsvar kan du forsvare dig LOVLIGT.
Er det ikke i virkeligheden en "potensforlænger" du er ude efter???
Skal nok lade være med at sige højt hvad jeg tænker....gggg
Hilsen
Sniffer

Sniffer  
Annonce
Det ville være skønnere, hvis vi stod sammen allesammen. På et tidspunkt var der en kvajpande i Tivoli der tog en kæde af, som havde holdt hans bukser, og begyndte at svinge den rund og true folk. Konen råbte han skulle stoppe og "du kommer jo i fængsel igen".

Jeg spurgte alle de omkringstående mænd, om vi ikke samtidig skulle overmande ham, men alle skyndte sig væk - også kontrollørerne. Vor herre bevares. Vi kunne have været måske 20 mand til at klare en mand, mens det var for meget for en mand mod ham. Jeg må sige, jeg fandt det ynkeligt.

Tænk på om ikke en overfaldsmand ville være nervøs for at gøre det igen, hvis det var meget normalt at alle der så det rottede sig sammen, og skulle man komme til at "skade" ham lidt ved sammenstødet, ville det nok ikke være muligt at idømme alle deltagerne.

Mvh. JørgenE
Jamen hvor har du dog ret JørgenE, ind imellem er det nu ynkeligt at se hvor handlingslammede og "bange for at blive blandet ind i noget" folk er når det kommer til stykket. Det gælder nu iøvrigt også når det kommer til at nogen er kommet til skade ved et trafikuheld eller på anden måde.

Til Omar vil jeg sige: Ja det giver muligvis en følelse af tryghed, men det er jo reel tryghed der er behov for og ikke en følelse af tryghed. Iøvrigt er denne følelse af tryghed efter min bedste overbevisning en falsk følelse, for hvis det en dag skulle blive nødvendigt, er det meget sandsynligt, at man bliver så chokeret, at det alligevel ikke bliver til noget. Ved at lære selvforsvar er det ikke bare et instrument man får udleveret, man ttæner og bruger instrumentet, så det ligger i baghovedet "på autopiloten" den dag hvor det kunne blive nødvendigt og som formodentlig aldrig bliver aktuel.

Som en anden tidligere har skrevet, så vil der meget hurtigt blive tale om et "våbenkapløb" og når man står med sin stungun eller peberspray over for en overfaldsmand 3 meter væk med et skydevåben, ja så er det nok ikke til så forfærdelig meget gavn.

Desuden mener jeg at man kommer meget langt ved at udvise almindelig sund fornuft.

Overfald vil altid forekomme, men faktisk er det efter min overbevisning langt fra altid, men meget ofte folk, som bevæger sig i specielle miljøer, kredse, steder der er indblandet, både som offer og overfaldsmand.

MVH
Kim

MVH
Kim
Jamen jeg kan altså ikke lade være.
Kim og Jørgen, I har så evig ret - GENERELT. MEN jeres argumenter holder ikke overfor de piger, der hvert år udsættes for voldtægt. En velvoksen mand har alene i kraft af sin genetik kræfter til at udsætte en kvinde for en voldtægt, våben eller ej.

Så lad os bare for STRENGE straffe for at bære våben offentligt og kun tillade peberspray for kvinder. Problemet ligger jo totalt i, at der ikke er nogen væsentlig konsekvens ved at bære et våben offentligt.

Mvh.

Jan R.
Hej.

Sniffer skrev ---> og husk så lige, at med selvforsvar kan du forsvare dig LOVLIGT.

Det ku' du også med stungunnen eller peppersprayen, hvis de var lovlige i Danmark !


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Citat fra christian_s

Det ku' du også med stungunnen eller peppersprayen, hvis de var lovlige i Danmark !


Ja, og voldtægtsforbryderen ville lige så lovligt kunne købe et våben, der gør det endnu lettere at overrumple sit offer... Vi kører lidt i ring her smile

Jeg vil stadig gætte på, at du aldrig når at få din stungun op af lommen/tasken, med mindre du er "forebyggende" og går og stritter med den, og det er jo næppe realistisk i det daglige... (det vil i hvert fald have en uheldig effekt på almindelige mennesker, der med god ret vil se det som truende).

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis