Stunguns

Hej.

Er Stunguns ulovlige i Danmark ?

Har set dem i Tyskland, men ikke på den anden side af grænsen.

Hvis ikke, hvor finder jeg dem så ?


Mvh.

Christian

Nyd livet.......lev i nuet.
Hej. Er Stunguns ulovlige i Danmark ? Har... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Måske der skulle laves et nyt forum der hedder "Stoffer & våben"? :shock:

Med venlig hilsen
FlemmingB

Det er da sørgeligt at man overvejer at anskaffe sig et våben unaset dens funktion. mange overfald kunne undgåes hvis vi alle blot var lidt mere interesseret i andre mennesker ve og vel. hvis man overvære et overfald børe man i det mindste gøre anskrig, hvis nok gør det vil en overfaldsmand sikkert tænke som om inden han begår en forbrydelse. Når vi som medmennesker bare udviser ligyldighed er der jo frit slag for overfald på sagesløse.

Min opfordring er, stå frem og forsvar dig selv og folk du ikke kender, så slipper vi et nyt våbenberiget land al a USA hvor folk er bange for hinnanden.


Med venlig hilsen

Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
Ha - ha ...... nej, Omar, mine erfaringer strækker sig ikke meget længere end til vandpistoler og sorte spanske cigaretter biggrin Og det er sikkert ikke noget der kan drive et helt forum smile

Med venlig hilsen
FlemmingB

Hej PeMa,

Jeg er ganske enig i din betragtning - ja, dvs. lige indtil for to år siden, da en pige blev voldtaget ca. 50 meter fra mit hus. I følge politiet havde hun gjort anskrig.
Særligt rystende, fordi jeg på tidspunktet var hjemme og sandsynligvis har siddet ved computeren lige ved et vindue, hvor jeg skulle have kunnet høre det......

Det er et ubehageligt dilemma, men jeg mener stadig, at der er MEGET langt fra en peberspray eller en stungun til en kniv eller en pistol.

Og så skal jeg slet ikke komme ind på, hvor mange knive og pistoler, der allerede findes i gadebilledet i DK idag.

Mvh.

Jan R.
Annonce
Hej Jan

Jeg ser INGEN knive og pistoler i de kvarterer jeg færdes i til dagligt...

Og jeg kan meget nemt forestille mig en stungun anvendt til angreb / truende i fx et røveri... på gade eller i supermarkedet, tanken eller ???

Så drop disse ting... de er meget udanske... også selv om "PIA" har brugt peberspray.... Uden at få folkeopinionen mod sig....

Vold avler vold.... Også selv om det er tænkt anvendt i forsvars øjemed.

MVH Njord
Hej med Jer.

Hvis jeg blev overfaldet, af en meget større og stærkere person end mig selv, så ville jeg nok blive glad for at finde en selvforsvar-tingest i lommen.

Jeg har svært ved at forestille mig, at de fleste ikke ville være det.

Politiet bruger deres redskaber i selvforsvar. Hvordan ville det mon virke, hvis de ikke havde andet end deres kasket at forsvare sig med ? :?

Mvh.

Omar
@Omar:
Politiet har en anden rolle i samfundet end dig. Derfor er det ikke en relevant sammenligning!

Lige som dig ville jeg også sætte pris på et forsvarsvåben, hvis jeg blev overfaldet.

Jeg ville sikkert også (i hvert fald i situationen) ønske hævn og dødsstraf, hvis mit barn blev slået ihjel af fx en spritbilist.

Men i et større samfundsperspektiv tror jeg ikke på, at nogle af delene er særlig hensigtsmæssige.
Tror du, der bliver færre overfald, hvis vi alle bevæbner os med stun guns, eller tror du, gerningsmændene bliver nødt til at "sikre sig selv" ved at bruge andre, mere aggresive våben?

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej.

Gode tanker Thomas, bestemt !

I en given situation, ville jeg dog foretrække noget, der kunne være med til at forsvare mig selv, mod et evt. overfald.


Mvh.

Omar
----> Og det vel at mærke i et land, hvor en indbrudstyv kan kræve erstatning, hvis han falder ned ad trappen, fordi det løse trin ikke er behørigt afmærket...............


Er det virkelig sådan ???


Mvh.

Omar
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis