REPARATION AF ETERNITTAG

JEG HAR FÅET ET PAR REVNEDE ETERNITPLADER PÅ MIT TAG, JEG HAR HØRT OM ET PRODUKT FRA DYRUP DER HEDDER TAGTÆT MAN KAN REPARERE DET MED. ER DER NOGLE DER HAR ERFARING MED DET, ELLER BØR MAN UDSKIFTE PLADERNE

Søren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis tagtæt er det samme som man anvender til at tætne tagpap (og det tror jeg), så virker det udmærket.

Sørg for at det er varm, stil det f.eks. i stuetemperatur et døgn inden anvendelse. Smør det godt ned i eternitten og lad det køre ud over side fladerne.

Tidligere stoppede jeg her, men senere har jeg fundet ud af, at når det så er afdunstet efter et par døgn, så tager jeg en gasbrænder - f.eks. en af dem til ukrudt - og varmer det forsigtigt op indtil det øverste bliver flydende.

Når det er gjort, har du en fuldstændig glat overflade som der ikke kan lægge sig alt muligt i, som kan danne grobund for et angreb på reparationen.

MEN! tag en spand vand med, når du gør det, for tagtæt kan antænde, og selvom det kun er overfladen som slukker af sig selv efter nogle få sekunder, når man fjerner brænderen, bør man kunne smide vand på, hvis det ikke sker.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
Med tanke på at videnskaben lover flere og kraftigere storme, ville jeg nok vælge at skifte til nyt. En plade koster vel kun en 150 kr. og hvis det som du siger ,kun drejer sig om "et par" er det jo ikke den store udskrivning.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis