Rep af gammel jolle (Billeder)

Hej alle

Kan i hjælpe mig med gode råd, jeg skal til at sætte en gammel jolle i stand som jeg har fået.

Der er en træjolle med glasfiber uden på.

Træet er rødent mange steder og glasfiberen kommer frem.

Glasfiberen fejler ikke noget.

Skal jeg skifte træet eller skal jeg lægge noget skum/flamingo på indersiden og så give den en ny gang glasfiber inden i?

Der kommer lige en stribe billeder så i kan se hvad jeg snakker om.
Hej alle Kan i hjælpe mig med gode råd, jeg... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej brian

Regner du med at forstærke helbåden incl at glasse bagenden fast med KUN 5 kg polyester ????

Det er alt alt alt for lidt.... Og du skal også beregne to lag glas som minimum...

MVH Njord
Citat fra njord

Hej brian

Regner du med at forstærke helbåden incl at glasse bagenden fast med KUN 5 kg polyester ????

Det er alt alt alt for lidt.... Og du skal også beregne to lag glas som minimum...


NEJ, det er økonomi..... Jeg vil købe lidt af gangen... Det er lidt nemmere at finde penge til.

Tænk hvis nu jeg mister lysten til at lave båden og den bare ryger ud....
Nej nej det sker aldrig.... smile


Der går ca. 1kg polyester til 1m2 glasfiber ikke?
Har læst det et eller andet sted, eller er det hvor glasfiberen vejer 450g pr. m2
Hvordan går det med projektet?

Delfinen
Citat fra Jensen

Hvordan går det med projektet?


Det går ikke så godt. Jeg skal i gang med at lægge glasfiber i, for første gang. Jeg har ikke været så heldig med vejret, de dage hvor det har været godt vejr, har jeg ikke kune komme ud til båden.

Den ligger ikke hos mig selv, da jeg bor i en lejlighed, men ligger ved min mors sommerhus....

Håber på et godt efterår, med det er jo også snart slut... Der skal være minst 18grader når jeg laver glasfiber....
Annonce
Kan man gå ud fra at der ikke er sket fremskridt med båden? Havde ellers set frem til at følge med i forløbet, men hvad kan man gøre med det her ##### vejr? :lol:
Citat fra DonSuperFar

Kan man gå ud fra at der ikke er sket fremskridt med båden? Havde ellers set frem til at følge med i forløbet, men hvad kan man gøre med det her ##### vejr? :lol:


hej

Jeg har fået lagt en lille smule glasfiber i dem, men ikke ret meget. Måske 5m2. Det er meget svære end jeg troede, jeg har kun lappet et par hulder før, men store flader er meget svære at lægge.

Jeg tror ikke der bliver lavet mere på den i år... sad
En lille stats på Jollen.

Den bliver skåret op i næste weekend og kørt på lossepladsen.

Vi har købt en ny jolle, som her fået en gang bundmaling og så er den blevet søsat..

Motoren skal bare laves, så jeg kan komme ud og sejle...
:shock: :shock: :shock: Efter det arbejde du har lagt i den, og så ryger den bare ud, hvad gik der galt? Nå det kan jo egentlig også være lige meget, det kommer jo ikke mig ved.

Pøjpøj med den nye jolle biggrin

Mvh. Carsten.
Jeg fik taget munden for fuld.... Og så fik jeg et godt tilbud på at købe en der kunne sejle... Så ud med den gamle og ind med den nye... Det gode er at jeg ikke har brugt ret mange penge på den gamle...
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også