Budleia/Sommerfuglebusk - frøformeret

Et af dette års eksperimenter er sommerfuglebusk dyrket fra frø.

Frøene er købt hos Zimtrade A/S - og små planter står nu i hver deres lille potte (20 stk.) på plantebordet under en "gro-lampe". Noget "frygteligt småskidt", der krævede lidt forsigtighed at prikle om. Men det kulørte foto med forskelligfarvede blomsterstande er nu stadig tillokkende, så jeg fortsætter ufortrødent med forstøveren, når jeg kommer forbi biggrin

Er der mon andre, der har gjort forsøget før mig - og hvordan gik det?
Et af dette års eksperimenter er sommerfuglebusk... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tænd/slukure er vigtige. Strøm koster penge og varige forbrug skal man passe på med.
Der er desuden det at planter har godt af at vide hvornår de skal sove.
Forstået på den måde at de har brug for fast dagslyslængde på samme tid.

Delfinen
De frøformerede sommerfuglebuske lykkedes ikke :oops:

Men to stiklinger, som står i jorden i drivhuset klarer sig helt fint. Nogen, der tør give et bud på, hvornår jeg kan plante dem udendørs?
Du skal nok vente til der ikke mere er fare for nattefrost.

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis