Olie på køkkenbord går galt

Kære Alle 

Jeg har fulgt instruktionerne og gjorde dette;

Onsdag (1.7.26)
Jeg smurte køkkenbordet ind i ”Faxe Trærens”, lod det stå 15 min. og vaskede det af 2 gange med vand. Lod det stå natten over.

Torsdag (2.7.26)
Kl. 10.00 fyldte jeg hullerne i køkkenbordet med ”Wood Mastic E800 AQUA+” og lod det stå 3½ time, hvorefter hele bordet blev slebet med korn 60. Slibestøvet blev støvsuget og fjernet med en tør klud.

Med en skrubbe smurte jeg køkkenbordet ind i ”Faxe Køkkenbordsolie (sort)” og fjernede det overskydende efter ca. 15 min.

Jeg tørrede bordet af i omtrent en time, da det blev ved med at smitte af. Jeg var færdig kl. 17.00.

Fredag (3.7.26)
Kl. 11.00 vaskede jeg op. Der kom vand på bordpladen som resulterede i lyse, tørre pletter.

Mandag (6.7.26)
Jeg testede overfladen flere steder ved at lægge en dråbe vand, som jeg tørrede af igen. Alle steder kommer der tørre pletter.

Hvad er det sket? Hvordan fjerner jeg den ”hinde”, der skaber problemer, så jeg kan bruge mit køkkenbord igen? Kan slet ikke overskue at begynde forfra og vil bare kunne bruge den! 

Tak for hjælpen.

Kære Alle   Jeg har fulgt instruktionerne og... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen grund til at springe over gærdet hvor spinaten gror højest, men det er et fremskridt at du nu skifter til klar olie.

En skuresvamp vil også fjerne pigmenteringen om end i et langsommere tempo. Brug godt udvaskede bomuldsklude til påføring af olie, og den skal ikke hvile i 10-15 minutter. Olien skal med det samme aftørres mest muligt.

Det er hærdetiden før det næste lag påføres der er afgørende for slutresultatet. Læs hvad BOFH skrev om hærdetiden - også det der står mellem linjerne. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også