Efter at have mistet 2 katte på under et år, er jeg kommet frem til at inden jeg får en ny, skal jeg have en løsning så de ikke kommer ud på vejen.
Jeg har allerede kattelem i min havedør, og jeg vil lave så de går ud i en indhegning, da jeg synes de skal have mulighed for at komme ud, selv hvis de ikke kan strejfe frit rundt når de er der.
Jeg har på nuværende tidspunkt kun nogle løse ideer. Både jeg, og min kammerat der vil hjælpe er komplet amatørerne, med flere tommelfingre end gennemsnittet, men vi er indstillet på at prøve, og acceptere det tager længere tid, vi har før lavet nogle små projekter.
Mine tanker:
Det er langsiden af huset, og jeg tænkte man kunne skrue en lægte eller lign på muren henover dør og vinduer, og lade taget til indhegningen gå ud derfra.
Her kommer mit første spørgsmål. Først tænkte jeg at bruge bjælkesko, men jeg vil gerne have noget tag på en del af det, (bare noget plastplader eller lign for at give lidt tørvejr) Men så skal der jo lidt hældning på, og bjælkesko er 90°. Så hvordan gør jeg det så bedst/nemmest?
Jeg forestiller mig at bruge stolpespyd til stolperne, de vil stoppe direkte jordkontakt, og hvis jeg har både overlægger og tag osv, samt fastgjort til huset, burde hele konstruktionen kunne holde sig selv så det ikke er nødvendigt at støbe dem ned. På nær den del med tag overdækning vil det være net, så det er også begrænset hvor meget vinden tager fat i det.
Jeg har ikke været ude at måle endnu, og jeg er ikke hjemme pt. Men det bliver nok mindst 10 meter i længen vil jeg gætte på, måske mere. og vil tro ca 4 meter ud fra huset, måske med en smallere del i den ene ende.
Til sider og den del af tag uden plader vil jeg bruge noget net, jeg tænker enten voliernet eller noget trådvæv. Jeg kan se Harald Nyborg har noget, det vil jeg nok tage ud og se på.
Ud over hvordan jeg skal lave min hældning er jeg nok mest ude efter gode råd... Hvor tæt skal stolper stå? Generelle gode råd til alt det jeg ikke har tænkt over endnu! Evt. nogle resourcer til lign projekter, jeg prøvede at søge lidt, men har ikke rigtig fundet noget der var super brugbar.
Skal også have bygget en lille simpel dør så jeg kan komme fra buret og ud i haven - hvis der er lidt inspiration til sådan en, ellers har jeg tiltro til jeg selv finder ud af den del.
Håber nogle kan/vil hjælpe - stil gerne uddybende spørgsmål.
Efter at have mistet 2 katte på under et år, er...
Vis hele indlægget