Hvad koster dit byggeprojekt? Få hjælp til håndværkerpriser og budget!

Hej her på LDS,
​Jeg har startet denne tråd for at hjælpe jer med at gennemskue økonomien i jeres næste boligprojekt. Vi ved allesammen, hvor svært det kan være at finde ud af, hvad en opgave egentlig bør koste – uanset om det gælder nyt tag, badeværelse, gulve eller isolering.
​Til daglig driver jeg ForbrugsHjælpen, som er en gratis guide til håndværkerpriser, hvor jeg samler markedspriser og gode råd til renovering.
​Hvis du vil have et hurtigt overblik, kan du tjekke guiden ud via linket i min signatur. Du er også mere end velkommen til at smide en kommentar herunder med jeres projekt, kvadratmeter og hvor i landet I bor – så skyder jeg et realistisk prisestimat i jeres retning!
​Tip: Hvis I skal bruge konkrete håndværkere nu, har jeg også en genvej på siden til at indhente 3 gratis og uforpligtende tilbud gennem 3byggetilbud.
​Tjek siden ud, eller spørg løs herunder – jeg sidder klar til at hjælpe med jeres projekter!
​Mvh Martin, ForbrugsHjælpen

Martin | ​Forbrugshjælpen.dk​​​– Din guide til hånd​værkerpriser & 3 gratis tilbud.
Hej her på LDS, ​Jeg har startet denne tråd for at... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Herude ringer man til en håndværker og spørger. Jeg vil tro at nul ud af de vel ca.10 håndværksfirmaer i nærheden, med under 10 mand ansat, og som  jeg kender til har egen hjemmeside. Det er den type jeg ville bruge. 
Så det er lidt op ad bakke at få kontakt den vej igennem 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Har været lidt rundt på siden. AI slop opsummerer det for mit vedkommende. Beskrivelser er alt for generiske og prisspænd ALT for stort til at det giver nogen egentlig værdi. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH. Du har helt ret i, at prisspændene på den slags sider ofte er store. Det skyldes simpelthen, at håndværkeropgaver sjældent er ens. Geografi, materialevalg, adgangsforhold og opgavens reelle omfang gør det umuligt at give én fast kvadratmeterpris, der passer til alle.
Guiderne er udelukkende tænkt som et groft estimat, så man har en idé om, hvor man lander. Det er netop derfor, vi henviser til at få 3 konkrete tilbud – for det er først dér, man får den reelle, specifikke pris på sit eget projekt. Men tak for din feedback, det tager jeg helt sikkert med videre!

Martin | ​Forbrugshjælpen.dk​​​– Din guide til hånd​værkerpriser & 3 gratis tilbud.
Martin_Forbrugshjælpen skrev den 26-05-2026 05:51:35

Hej BOFH. Du har helt ret i, at prisspændene på den slags sider ofte er store. Det skyldes simpelthen, at håndværkeropgaver sjældent er ens. Geografi, materialevalg, adgangsforhold og opgavens reelle omfang gør det umuligt at give én fast kvadratmeterpris, der passer til alle.
Guiderne er udelukkende tænkt som et groft estimat, så man har en idé om, hvor man lander. Det er netop derfor, vi henviser til at få 3 konkrete tilbud – for det er først dér, man får den reelle, specifikke pris på sit eget projekt. Men tak for din feedback, det tager jeg helt sikkert med videre!

Ja, men hvad kan man så reelt bruge siden til?

Hvis det skulle have værdi så giv nogle konkrete eksempler i hver kategori istedet for at lad en bot afsøge det for dig.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Point taken, BOFH. Det er et rigtig godt forslag med de konkrete eksempler, og det vil jeg helt sikkert kigge på at få lagt ind over de næste opdateringer af siden. Tak for inputtet og god tirsdag.

Det her kan vel kun betegnes som ren og skær reklame for en virksomhed. Det har intet at gøre med, at man har ønske om at medvirke konstruktivt til at komme med løsninger til de mange spændende spørgsmål der kommer i dette forum.
Det går kun ud på at få folk ind og hente tilbud hos 3byggetilbud, som lever af at formidle kontakt til håndværkere. 
Det fremgår jo bl.a. at forbrugshjælpen er et affiliasite til 3 byggetilbud.
Jeg får næsten tårer i øjnene, når jeg ser, hvor meget det ligger dig på sinde at hjælpe folk, når det hele går ud på at øge omsætningen hos 3byggetilbud, som forresten i 2023 havde en bruttofortjeneste på over 39 millioner.
Det er jo fair nok, at lave sådan et firma, men kan ikke se, hvad de kan bidrage til her.
Reelt burde i jo nok købe en reklame til denne side, i stedet for at lade som om, at I kan bidrage til noget herinde, som typisk er små gør det selv projekter, hvor folk ikke efterlyser håndværkere, men nogen som kan bidrage med gør det selv løsninger.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis