Kohler motor vil ikke starte

Hej. Jeg har købt en brugt Jonsered havetraktor som et lille projekt.. Den vil ikke starte. 
Den har en Kohler Courage 15 motor
 Den har kompression
Den har gnist
Der er strøm og der er frisk benzin
Der er nyt tændrør
Jeg har ikke gjort så meget med karburatoren endnu, da jeg vil mene at jeg skulle kunne få kortvarigt liv i den ved hjælp af startgas, når ovenstående parametre er iorden. Men den kører bare rundt, og der kommer ikke et eneste host fra den. 
Den tidligere ejer havde skiftet karburator, da han mente at det var problemet. Jeg har prøvet dem begge to, , ny og gammel, men uden held. Men stadigvæk,- jeg ville først se om der ikke kunne komme liv ved hjælp af startgas. Men den stritter gevaldigt imod. 
Så gode råd modtages gerne. Hvorfor kan den ikke starte :)

Tak for hjælpen
Mvh Jan
Hej. Jeg har købt en brugt Jonsered havetraktor... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og her er den vippet ud af notgangen 
Godt du fandt problemet, nu starter den forhåbentlig når den har fået en ny not.

Årsagen til en sprungen not kan være, hvis svinghjulet ikke har været spændt korrekt.

Men ofte sker det hvis man køre noget i knivene så motoren dør, inertien i svinghjulet gør det forsøger at dreje videre og klipper noten.

Vi prøver igen, i morgen --
Så skal jeg bare have fundet en not der passer. 

Jeg solgte for ikke då længe siden en havetraktor jeg hsvde fået med som reservedele til en anden jeg købte. Kan nu se at den garanteret også havde knækket noten nu jeg kender symptomerne.. men man lærer jo hele tiden 🙂. 
Hmmmm Efter monteringen af den nye not, så skød motoren 1 gang, som om at den var lige ved at starte.... nu er det det samme igen. Men havde kun lige 10 minutter til at fifle med den.. Så skal have set om noten er sprunget igen,- eller hvad der er galt. 
Men derudover så viser det sig at tænderne på starteren er ved at være godt slidte.. Den sætter sig fast  en gang imellem. 
Ved i hvor man kan finde et tandhjul, 14 tænder til denne starter motor? Jeg kan kun finde salg af hel startermotor, og de koster det samme som jeg har givet for havetraktoren :D 
Annonce
Ligesom det her. Men kan simpelthen ikke google mig til en europæisk side hvor de sælger det https://www.ebay.com/itm/202588148722
Prøv at giv startdrevet en gang bremserens, ofte er det snavs og gammel smørelser der får det til at hænge, så kan du evt give det et par dråber tynd olie.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens

Tænderne på tandhjulet er rimelig slidte. De kommer i glemme i tænderne på svinghjulet hver anden gang, og kan så ikke slippe dem igen. 
Jeg har spurgt en sælger af reservedele i DK,- Man kan sgu kun købe en hel starter herhjemme..... 
Men jeg vil prøve at tage tandhjulet af,- Youtube siger at det er lidt et spøjst system, med friktionsplade som sætter tandhjulet i gang. Det skal nok renses som du siger. Så vil jeg se om jeg kan file tænderne lidt til, De er meget hakkede. 
De har det sørme her. Var helt igennem billedsøgning ud fra den australske hjemmeside.... Meeen ser lige om jeg ikke kan reddde det gamle tandhjul. 400+ kroner er alligevel en slags penge https://www.hpreservedele.dk/shop/595-starter-dele/13844-starterkit-kohler-2075512-s--sv-470-/
Hej. 
Nå, lidt fiflen og rens af starter og et andet batteri, så ser det ud til at den del er løst. Men når jeg prøver at starte den, så er den lige ved at starte, men så skyder den, og svinghjulet slår lidt modsatte vej. Som om at den tænder forkert.. skal noten tjekes igen? Hvis den ikke er knækket igen, hvad er så næste skridt, eller mulige årsag?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis