Sparring til fremgangsmåde ved tagkonstruktion

Hej alle, Jeg står i den situation at jeg har revet mit nedsænkede loft ned på badeværelset og søger nu sparring ift. hvad der er af muligheder for at opnå det ånskede resultat i form sf st have synlig konstruktion i badet på spærene og samlingen ved kip.

Mit tag er et blik tag på badeværelset. Så vidt jeg kan se er det fast undertag af brædder og så zink taget direkte ovenpå uden tagpap eller membran eller lign.

Jeg havde to tanker som jeg søger sparring og vejledning til:

1 : Er det muligt at opbygge det som varmt tag indefra? evt. med kingspan, tagmembran og dampspærre eller lign.

2. ventilationsspalter på 25mm, kingspan og så dampsærre.

Ser frem til jeres tanker og sparring  
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får stort set ikke plads til isolering hvis du vil lave bjælkerne synlige med mindre du forer ovenpå og laver ny tagdækning.

Selvbygger med stort S. 
Bjælkerne er uhøvlet og er 110mm, så hvis man bruger 40mm kingspan er det vel muligt eller hvordan ? Min anden tanke var også bare at lukke så det skruefaste ril gipsen blev spærrene og så bare montere "falsk" synlige spær udenpå - nogle synlige erfaringer med det ? 
40 mm Kingspan er ca 1/4 af den tykkelse der bør være hvis det er et helårshus.
Hvis det kun er for udseendet kan man godt skaffe noget gammelt tømmer, og skrue nedenunder loftet, men du vil altid kunne se det er fake pga. skruerne.

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også