Opdeling at Troldtekt forslag

Skal til at planlægge forskalling til troldtekt loft, men synes ikke lige jeg kan finde en fornuftig løsning.
Rummet måler 4,82 i bredden..
Bliver der ​spild af plader er der jo ikke noget at gøre ​ved det.

Har tænkt over følgende opdeling, se bort fra størrelsesforholdene ikke er rigtige..

Vi prøver igen, i morgen --
Skal til at planlægge forskalling til troldtekt... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En anden gang så prøv AI (f.eks. ChatGPT) den kan på 30 sekunder lave det du både har brugt excel, ternet papir osv. til at lave.
Du skal kun buge et foto, målene på rummet og en enkelt linjes promt, så finder den den smarteste måde at fordele det på, og kan sågar lave en visualisering.

Selvbygger med stort S. 
ev elmand skrev den 03-05-2026 22:22:30

Du trækker en snor op igennem rummet parallel med vægge. Den skal nederst på tegning  være 103 cm fra den væg som er 360 cm lang og øverst 356 cm fra den væg som er 434 cm. Når du har trukket snor kan du kontrol måle
Så fik jeg tygget lidt på dit forslag, først synes jeg ikke det var til at gennemskue
Men det ser ud til sættenissen har været på spil, for ændres de 356 til 276 giver det rigtig god mening.

Jeg trak en snor gennem rummene og stregede lidt op, og det bliver den løsning jeg går med.
Stykkerne på de 15 cm, bliver over nogle overskabe i køkkenet, så ingen problemer med det.

Så igen mange tak, det har virkelig været en stor hjælp. 

Vi prøver igen, i morgen --
Sættenisse ja det kunne man tro. Jeg havde taget tallet en række for langt nede på min regneark. Jeg ser nu at de 356 er der hvor rummet er 80 cm bredere. 
Det var heldigvis så stor en fejl at du opdagede det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis