Skal have en trailer til hobbybrug

Godaften.

Jeg skal købe e ny trailer og kan se der er så
Mange mærker på markedet, både i Harald Nyborg, Bauhaus, silvan osv. så er der selvfølgelig de lidt dyrer variant og Brenderup. Hvad skal man vælge? Det skal ikke være absolut nederst - Den skal bruges til diverse haveprojekter. Er kommet frem til at det skal være en 750 kg en aksler trailer. Nogle der har erfaringer med de “billige” fra fx Harald Nyborg? 
Godaften. Jeg skal købe e ny trailer og kan se... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville heller ikke have den store gavn af en tiptrailer, skal jeg af med noget på genbrugspladsen skal det op i containere, undtagen haveaffald, og her er det udelukkende grenaffald, så nemt at læsse af, når alle siden kan ligges ned.
Og så bliver den jo også en del tungere, hvilket går ud over lastevnen, vil gerne kunne skubbe rundt med den, og skal så absolut ikke have en buggitrailer, da de er en plage at flytte med håndkraft.

Og en trailer med eltip koster jo også noget ekstra, og dem med håndpumpe bliver man hurtig træt af det havde vi på mit tidligere arbejde, og brugte det næsten aldrig.

Vi prøver igen, i morgen --
Vi er så heldige at alle containere er til at tippe i. Så giver det vildt god mening, men igen: man skal have fetish for projekter 😂
Hvad må din bil trække? Der kan være forskel med og uden brense på traileren.
Har du bruge for at transportere hele træplader skal du checke indvendige mål.
Nogen fås med tip. Det har jeg, men bruger det sjældent.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg låner jævnligt en 750 kg Harald Nyborg trailer. Den er meget spinkelt bygget. Men en kan sikket holde i mange år, da den ikke er ude at køre hver uge.

Man skal huske at tjekke hvor stor en trailer uden bremse ens bil må trække. Det er samme pris for en 500 kg og 750 kg Harald Nyborg trailer. Men da den "store" koster vægtafgift, skal man vælge rigtigt. Begge vil have overvægt, hvis man fylder dem til kanten med sand, da det vil veje cirka 1 ton plus trailerens vægt.

GodeVen skrev den 27-04-2026 12:56:18

Jeg låner jævnligt en 750 kg Harald Nyborg trailer. Den er meget spinkelt bygget. Men en kan sikket holde i mange år, da den ikke er ude at køre hver uge.

Man skal huske at tjekke hvor stor en trailer uden bremse ens bil må trække. Det er samme pris for en 500 kg og 750 kg Harald Nyborg trailer. Men da den "store" koster vægtafgift, skal man vælge rigtigt. Begge vil have overvægt, hvis man fylder dem til kanten med sand, da det vil veje cirka 1 ton plus trailerens vægt.

Fordelen ved de billige trailere er at egenvægten ikke er ret høj, og derfor må de laste mere, end en tilsvarende mere solid opbygget trailer. 

Og køre man ikke med overlæs skal de da nok kunne holde i mange år, især hvis man har den stående indendørs, når den ikke er i brug.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Jeg vil mene det vigtigste er at have pressening på som lader vandet løbe af. Og holde bunden nogenlunde ren / pæn. Så kan den holde mange år, og bunden kan man skifte efter 5 år, hvis helt hærget. Vi havde vores i 3 år og den var ganske fin, men bunden bar præg af skovlen, sten og lignende. Men igen, det hele handler om, hvad man er til. Nogle foretrækker moren, andre datteren 
Dyr eller billig trailer? Ligegyldig hvad du køber, får du en der matcher designet af en Joker.

Det var en dansk bil designet af Ole Sommer. Der blev kun lavet 7. Nok fordi den var for primitiv og grim. Sjovt nok, kan man kun sælge trailere, hvis de er primitive og grimme. 
Var selv mange forskellige igennem, startede som mange andre, hvor billigt kan jeg købe én, men erkendte hurtigt de billigste var for “tarvelige”, så gik jeg til de mest gængse mærker Variant og Brenderup, her fandt jeg det bare svært med “value for money” fremfor value for name.

Så talte med nogle håndværkere, anlægsgartnere osv.
Uafhængigt af hinanden sagde de Humbaur, da tænkte jeg shit, det lyder dyrt, men gik i gang med at undersøge det, og endte med at købe en Humbaur med galvaniseret bund og ramme.

Traileren har slæbt både plader, jord, sand, haveaffald (meget), fliser, træ og beton elementer (H-blokke), den er nu 15 år gammel, og der er ikke så meget som anelse af rust i den, udover D-boltene i hjørner til surringer.

Den der har mindst værktøj når vi dør; har tabt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis