INFO om WORX plænerobot WR142E

Jeg har på det sidste haft en del problemer med denne maskine. Da problemerne er startet efter et par opdateringer, som kom på mobilen INDEN sæsonen rigtig var kommet i gang - er det nærliggende at tro, at det er opdateringer af App'en som er problemet.

Jeg har testet kanttråden med an AM-radio - der er INGEN problemer og tilslutningerne til ladestationen er friske og rene (ingen ir !).
Der er en ny strømforsyning fra og med denne sæson, da den gamle havde det med at 'slå fra' - og for at få den i gang igen SKULLE jeg frakoble lavvoltstikket - mystisk - og når jeg så startede det hele op igen virkede det til næste gang samme fejl opstod ... 1-2 timer efter eller 1-2 dage efter - meget mystisk !

De sidste par dage har jeg kæmpet med overhovedet at få robotten i gang ... men pludselig kører den en kantrutine, og når den kommer hjem ... fortsætter den med at køre kantrutine. Jeg kan under kørslen få den til at PAUSE, STARTE igen, søge HJEM og kun 1 enkelt gang har den spurgt om knivene skulle køre eller stoppes medens den søgte hjem - det har jeg ALDRIG set før.

Jeg var heldig at stoppen den efter kantrutinen i selve ladestationen ... og så melder den 'Kanttråden mangler', og den kan jeg ikke rigtig komme af med igen !!!!

Min konklusion er derfor da kanttråden ER intakt (testet med AM-radio) ja, så må det være kant-FØLEREN på selve robotten som er problemet.

Jeg vender derfor maskinen om på ryggen og søger efter en føler - finder et dæksel, hvor der står "OFF-limits" tror jeg der skal stå, men der er KUN et stik ... ingen føler tilkoblet !!!!

Hvor sidder den kantføler henne ?

Nå, OK, jeg skifter knivene og smører diverse steder og sætter maskinen på ladestationen igen.

Nu virker den helt normal igen !!!!!!!!!!

Hvad F.... er der sket her ??????

Mvh
KSor, Århus V
Jeg har på det sidste haft en del problemer med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
FINT !

Mvh
KSor, Århus V
Jeg har nu ledt allevegne uden at kunne finde det kabel.
Så det må være røget ud...

Vi prøver igen, i morgen --
@je_ns
Det er bare OK, men tak for tilbuddet alligevel  

Mvh
KSor, Århus V
Mit kabel er en blanding af ​noget 0.2mm2, 0.75 og lidt 1.5mm2. Det er lappet 10 stedet, ​både med samlemuffer og med afisolering og vikle rundt.

Prøv evt. At lave kortslutning med måske 1 metet god ledning ​på ud/ind af dit kabel, så modstanden bliver 0. Måske det fjerner fejlen ?!
@Thomas_Mygind
Nu har jeg skiftet elektronikken i LADESTATIONEN og det ser ud til at have hjulpet - jeg kunne i hvert fald få maskinen i gang - så må jeg se om det holder i flere dage.

Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis