INFO om WORX plænerobot WR142E

Jeg har på det sidste haft en del problemer med denne maskine. Da problemerne er startet efter et par opdateringer, som kom på mobilen INDEN sæsonen rigtig var kommet i gang - er det nærliggende at tro, at det er opdateringer af App'en som er problemet.

Jeg har testet kanttråden med an AM-radio - der er INGEN problemer og tilslutningerne til ladestationen er friske og rene (ingen ir !).
Der er en ny strømforsyning fra og med denne sæson, da den gamle havde det med at 'slå fra' - og for at få den i gang igen SKULLE jeg frakoble lavvoltstikket - mystisk - og når jeg så startede det hele op igen virkede det til næste gang samme fejl opstod ... 1-2 timer efter eller 1-2 dage efter - meget mystisk !

De sidste par dage har jeg kæmpet med overhovedet at få robotten i gang ... men pludselig kører den en kantrutine, og når den kommer hjem ... fortsætter den med at køre kantrutine. Jeg kan under kørslen få den til at PAUSE, STARTE igen, søge HJEM og kun 1 enkelt gang har den spurgt om knivene skulle køre eller stoppes medens den søgte hjem - det har jeg ALDRIG set før.

Jeg var heldig at stoppen den efter kantrutinen i selve ladestationen ... og så melder den 'Kanttråden mangler', og den kan jeg ikke rigtig komme af med igen !!!!

Min konklusion er derfor da kanttråden ER intakt (testet med AM-radio) ja, så må det være kant-FØLEREN på selve robotten som er problemet.

Jeg vender derfor maskinen om på ryggen og søger efter en føler - finder et dæksel, hvor der står "OFF-limits" tror jeg der skal stå, men der er KUN et stik ... ingen føler tilkoblet !!!!

Hvor sidder den kantføler henne ?

Nå, OK, jeg skifter knivene og smører diverse steder og sætter maskinen på ladestationen igen.

Nu virker den helt normal igen !!!!!!!!!!

Hvad F.... er der sket her ??????

Mvh
KSor, Århus V
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du ubevist har strøget skidt af føleren. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Virker ... bob bob ... nu er situationen den samme igen - 'Afgrænsnings ledning mangler' og App'en melder 'OFFLINE' !

@Erik - du skriver "Mon ikke du ubevist har strøget skidt af føleren."

Hvilken føler ... der er jo INGEN føler under det dæksel - kun stikket til at sætte føleren i  

Der må være en anden føler et sted, men hvor ?

Mvh
KSor, Århus V
Bruger du et afgrænserkabel af den rigtige type, det skal jo kunne tåle at ligge i jorden, og normalt skal det være mindst 2,7mm2 for at give det bedst mulige signal, et kabel med fortinnede core er at foretrække, da det er mindre udsat for angreb af fugt/ir.

Vi prøver igen, i morgen --
@je_ns
Det hjælper vist ikke på at finde ud af, hvor 'føleren' sidder på selve robotten  

Fejlen opstår nu på det seneste når robotten HAR kørt (uden problemer) og kommer hjem for at lade - så sendes fejlmeddelelsen - forventningen er at den skulle sende "Opladning" ...

Under hele forløbet har ladestationen lyst stabilt GRØN og gør det stadig, når fejlen fremkommer ... OG jeg kan finde signalet på AM-radioen hele vejen rundt - svagere mod enden, men ENS i begge retninger ... så er det kanttråden, så nærmer det sig MYSTIK !

... igen, hvor er føleren placeret på selve robotten ?

Mvh
KSor, Århus V
Hvilket kabel har du brugt?

Annonce
En fler-strenget med vel ca. 1,5mm2 og den har jo fungeret i ca. halvandet år ... og robotten kører jo af og til i den nuværende situation. Desuden er kanttråden testet med A-radio UDEN at vise fejl. I går kørte robotten 3-4 kant rutiner og derefter 2 timers klip og efterfølgende søge HJEM og starte opladning. Efter 81% opladning kommer fejlmeddelelsen "afgrænsning mangler" og så går robotten i baglås og er meget svær at få liv i igen.

I en kort periode under forsøget på at starte begyndte ladestationen at blinke GRØN i 6 sekunder og RØD i 3 sekunder - den fejl kan jeg ikke finde dokumentation for.

... igen, hvor er føleren placeret på selve robotten ?                                

Mvh
KSor, Århus V
Har noget familie der har en butik med havemaskiner, har bare hørt de har nævnt at de har været ude for folk selv har lagt kanttråd ned, og brugt en for tynd ledning, og så virkede det ikke. Men har det virket hos dig før burde det jo ikke være et problem?

Som jeg husker har jeg en hulens masse 4-5mm2 fler coret kabel liggende, det er fra noget nødbelysning i en sportshal, det sponsorere jeg da gerne, mod betaling af fragten. Men skal lige have tjekket om jeg har det endnu, eller det er røget på genbrugspladsen.

Det var egentlig tanken at bruge det til kanttråd, men fik aldrig købt en robot, og ender jeg med at skulle have en bliver det en gps styret, de er jo ved at være nede i en rimelig pris efterhånden.

Du kan jo også lave en lille øvebane og se om det gør en forskel..

Prøv at afmonter kablet fra baseenheden. Du skal måle ca. 2-20 ohm. Hvis du måler +1000 ohm, så er der et delvist brud et sted - og det kan du ikke høre med AM-radio - og du må ud og lave halvering med ohmmeteret.

@Je_ns
Hvis du stadig kablet, vil jeg meget gerne have det til evt. fornyelse af kanttråden - og gerne betale portoen - hvis du bor i nærheden af 8210 vil jeg også gerne hente, så du slipper for det pakke-shit !

@Thomas_Mygind
Det er forbindelse genne hele ledningen målt ved enderne ved ladestationen - modstanden er 2,8 Ω - så jeg mener ikke der er noget at komme efter der  

Stadig, har I ingen svar på: Hvor er føleren placeret på selve robotten ?    

Mvh
KSor, Århus V
Jeg kikker her en af dagene, og giver en melding om jeg stadig har det.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis