Magnetventil vand - anbefaling søges

Jeg skal skifte stophanen (når ellers forsyningen får fundet stophanen, som åbenbart er inde i et krat på den anden side af vejen, tror de) og vil i den forbindelse have en magnetventil eller automatisk stophane med vandalarm. For den giver mig ~1000kr rabat hos forsikringen.

Hvad kan I anbefale af sådan en? Har set Ferrarien fra bwt til >3000kr (https://www.billigvvs.dk/bwt-aqa-detector-complete-vandalarm-2432016?utm_source=google&utm_medium=%7Bcpc%7D&utm_campaign=21754966462&utm_term=&qwerty=EAIaIQobChMIspPy_oyClAMV2gWiAx2PZAncEAQYDCABEgJX1_D_BwE&utm_source=google&utm_medium=cpc&pm_source=google&pm_campaign_id=21754966462&pm_adgroup_id=168194743859&pm_ad_id=715062261002&pmg=EAIaIQobChMIspPy_oyClAMV2gWiAx2PZAncEAQYDCABEgJX1_D_BwE&gad_source=1&gad_campaignid=21754966462&gbraid=0AAAAAD_iRV3RB7RXrWRSsmA8c1B7I9i_T&gclid=EAIaIQobChMIspPy_oyClAMV2gWiAx2PZAncEAQYDCABEgJX1_D_BwE)

Håber der findes en billigere version 😅
Jeg skal skifte stophanen (når ellers forsyningen... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så kom forsyningen og tjekkede stop i vejen. Fint. Tjekkede så min hovedhane som nu er utæt oppe ved selve gevindet / håndtaget. Dejlige dryp. Jeg har vvs booket til tirsdag. Hvordan tætner jeg det indtil da - eller kan jeg lade det dryppe så længe men en kanal af håndklæder hen til afløbet? 😱

Utæt lige bag det grønne
Det må dryppe i den uge, det er uden problemer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 27-04-2026 13:29:00

Det må dryppe i den uge, det er uden problemer. 

Tak. Jeg har justeret den en smule så det drypper mindre. Så må vi leve med lidt dårligere tryk en uges tid. 

VVSeren estimerer 3,5 times til arbejdet. Sat overfor alternativet (ingen vvser og konstant dryp) var det et let valg 😅
Vvs eren skiftede spindelen istedet for hele systemet. Det var en bekendts arbejdsgiver, så de fik mig klemt ind i dag, for der stod mere vand ud i løbet af aftenen i går 😱

Så nu kan der lukkes for vandet og jeg kan sove med god ro i sindet + jeg nøjedes med 1 times arbejde + det løse. Helt vildt hvor meget forskel det gør med en ny spindel som kan drejes med en lillefinger. Og rørene brummer heller ikke mere 🥳
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis