Magnetventil vand - anbefaling søges

Jeg skal skifte stophanen (når ellers forsyningen får fundet stophanen, som åbenbart er inde i et krat på den anden side af vejen, tror de) og vil i den forbindelse have en magnetventil eller automatisk stophane med vandalarm. For den giver mig ~1000kr rabat hos forsikringen.

Hvad kan I anbefale af sådan en? Har set Ferrarien fra bwt til >3000kr (https://www.billigvvs.dk/bwt-aqa-detector-complete-vandalarm-2432016?utm_source=google&utm_medium=%7Bcpc%7D&utm_campaign=21754966462&utm_term=&qwerty=EAIaIQobChMIspPy_oyClAMV2gWiAx2PZAncEAQYDCABEgJX1_D_BwE&utm_source=google&utm_medium=cpc&pm_source=google&pm_campaign_id=21754966462&pm_adgroup_id=168194743859&pm_ad_id=715062261002&pmg=EAIaIQobChMIspPy_oyClAMV2gWiAx2PZAncEAQYDCABEgJX1_D_BwE&gad_source=1&gad_campaignid=21754966462&gbraid=0AAAAAD_iRV3RB7RXrWRSsmA8c1B7I9i_T&gclid=EAIaIQobChMIspPy_oyClAMV2gWiAx2PZAncEAQYDCABEgJX1_D_BwE)

Håber der findes en billigere version 😅
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du spurgt din VVS'er (som skal installere den for dig) hvad han vil anbefale?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der findes Danfoss osv. men det skal jo kædes sammen med noget vandalarm osv. for at det virker. 
Forsyning kunne ikke finde stophane hos mig. De gravede ned, Satte en klemme på PEL røret så det blev fladt, og satte en ny stophane på min grund. Trykket var nogenlunde taget af.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
BOFH skrev den 23-04-2026 09:22:18

Har du spurgt din VVS'er (som skal installere den for dig) hvad han vil anbefale?

/BOFH 

Nej, jeg har rykket dem for kunne aftale hvornår de kan komme ud at fikse det. Jeg vil være påklædt først. 

ev elmand skrev den 23-04-2026 10:08:06

Der findes Danfoss osv. men det skal jo kædes sammen med noget vandalarm osv. for at det virker.
Forsyning kunne ikke finde stophane hos mig. De gravede ned, Satte en klemme på PEL røret så det blev fladt, og satte en ny stophane på min grund. Trykket var nogenlunde taget af.  

Han lød ret selvsikker ift hvor det ca var, men også 100% sikker på at ingen andre end ham selv nogensinde ville have tænkt at det lå dér. Åbenbart har en nabo haft samme udfordring. De sagde, at hvis det hele virker fint, må vvs godt lukke selv. Men at de vil give mig besked herom. Ellers er det lidt hønen og ægget: vvs spørger hvornår forsyningen har tid. Forsyningen spørger hvornår vvser har tid. Og jeg er degraderet til koordinerende sekretær mellem dem… 😅

Jeg har talt med flere vvsere i området. En ville kunne ringe tilbage i august. Ikke lave det. Ikke andet. Blot ringe tilbage efter sommerferien. Hvis jeg ved præcis hvad jeg vil have, tænker jeg at letteste er at få vvseren der installerer varmepumpen til at ordne det mens de alligevel er i gang. Men igen, der er absurd run på vvsere i mit område. Dem og kloakmestre. Så travlt at man ikke kan komme igennem til dem overhovedet. 
Og det er meget lokalt. Mine forældre bor en times tid væk. De kan nærmest få en håndværker med en uges ventetid. Selv VW havde 3 måneders ventetid på vinterhjul i vinters. Man skulle være blevet håndværker istedet for akademiker. 
Annonce
HrT skrev den 23-04-2026 11:31:58

Og det er meget lokalt. Mine forældre bor en times tid væk. De kan nærmest få en håndværker med en uges ventetid. Selv VW havde 3 måneders ventetid på vinterhjul i vinters. Man skulle være blevet håndværker i stedet for akademiker. 

Jeg kunne ikke dy mig for at svare på dit svar med et "facebook svar". Du ved et svar, der ikke vedrører spørgsmålet. Men det har sikkert ikke noget med at gøre med, om du er håndværker eller akademiker, men et spørgsmål om, hvor du bor, når ventetiden er lang.  

Hvilken akademikergrad har du i øvrigt?

fase
S. Fabrin skrev den 23-04-2026 13:05:37

HrT skrev den 23-04-2026 11:31:58

Og det er meget lokalt. Mine forældre bor en times tid væk. De kan nærmest få en håndværker med en uges ventetid. Selv VW havde 3 måneders ventetid på vinterhjul i vinters. Man skulle være blevet håndværker i stedet for akademiker. 

Jeg kunne ikke dy mig for at svare på dit svar med et "facebook svar". Du ved et svar, der ikke vedrører spørgsmålet. Men det har sikkert ikke noget med at gøre med, om du er håndværker eller akademiker, men et spørgsmål om, hvor du bor, når ventetiden er lang.  

Hvilken akademikergrad har du i øvrigt?

😂 det lagde jeg vist selv op til. Kan afsløre at jeg er CBSer med en cand merc som blot betyder, at jeg kan regne ud, hvor dyrt det er, at jeg ikke er autoriseret et-eller-andet 🫣

En lille sjov historie som intet har med dit problem ar gøre, men inspireret af din frustration om VVS contra Vandværk. 
Jeg var blevet lidt ekspert i at reparere og installere kartoffelpakkemaskiner. Der var så blevet købt noget maskineri fra en leverandør, som havde haft en underleverandør til til at lave el-styring  
Der blev ringet til  leverandør om en fejl, men her blev skylden langt på underleverandør. Opringning til under leverandør gav lignende svar bare modsat vej. Så siger pakkeri direktør, nu skal jeg fandme få dem til at blive enige. 
Han ringer op til leverandør og underleverandør samtidig på hver sin telefon, og får samme svar som fra begge som tidligere. Ok siger han så til dem begge. Jeg har jer begge her i hver sin telefon nu holder jeg rørene imod hinanden, så må i sgu selv aftale. Som sagt så gjort han lagde rørene på borde imod hinanden og sagde ikke kuk bagefter. 
Der gik ikke mange timer så stod der en reparatør for at rette fejlen-  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du kan låne en såkaldt spindelsøger, er det en god hjælp tiil at finde en stophane, den er speciel lavet til at finde lodrette metaldele i jorden, og en stophane har jo som oftest en jernspindel eller et dæksel i jern.

Jeg bøvlede for nogle år siden med at finde en metal skeel pæl, havde gravet af på 1m2 uden at finde den, så lånte jeg en spindelsøger (på mit tidligere arbejde) og fandt den på få sekunder, sådan ca 5 cm udenfor hvor jeg havde gravet.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 24-04-2026 09:36:09

Hvis du kan låne en såkaldt spindelsøger, er det en god hjælp tiil at finde en stophane, den er speciel lavet til at finde lodrette metaldele i jorden, og en stophane har jo som oftest en jernspindel eller et dæksel i jern.

Jeg bøvlede for nogle år siden med at finde en metal skeel pæl, havde gravet af på 1m2 uden at finde den, så lånte jeg en spindelsøger (på mit tidligere arbejde) og fandt den på få sekunder, sådan ca 5 cm udenfor hvor jeg havde gravet.

Takker men jeg er så heldig at forsyningen gør det hele plus tjekker om den er fin nok til at vvseren selv må lukke. Hvis ikke så gør det. Synes faktisk de er temmelig flinke når man taler med dem. De har bare vildt travlt, men lyder helt lettede når man ikke har akut brug for dem 😂

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis