Unidrain installation

I step 5 i denne video, laver de en udspartling med flydespartel oven på vådrumsmembranen, for at lave det sidste stykke gulv ind mod brucenichen.

Er det sådan man altid gør når der skal monteres denne slags afløb?

Eller hvorfor laver de det på denne måde, istedet for at støbe gulvet helt hen til afløbet i første omgang. :) 

https://youtu.be/rsJHjsnuFBI?si=TI8ZSZ6MYQJ619bD

Vh.

I step 5 i denne video, laver de en udspartling... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 14-04-2026 19:02:40

Det er mere interessant at give råd om din aktuelle situation end andre tænkte scenarier. Hvor langt er du med gulvstøbning ?  

Jeg er ikke igang med at støbe endnu, da jeg lige vil være helt sikker på hvordan det skulle laves. 

​Og så venter jeg på at kloakmesteren kommer forbi og laver kloak. 

Vh.

Så vil jeg bestemt anbefale at du støber det på 1 gang. Det er meget nemt at styre fald osv. når beton er rimelig tør/fast. Derfor er det oftest bedst at blande det selv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 15-04-2026 19:48:29

Så vil jeg bestemt anbefale at du støber det på 1 gang. Det er meget nemt at styre fald osv. når beton er rimelig tør/fast. Derfor er det oftest bedst at blande det selv. 

Tak, det vil jeg gøre. Jeg laver en fugtig blanding beton og støber i en omgang. 

Men jeg slipper vel ikke for at lave den udspartling efter membran hvis glasvæg skal stå helt henne ved unidrain. ​

Vh.

Der spartles normalt ikke. Man skal være omhyggelig i pudsningen af beton. Hvis det ikke lykkes så må der lidt ​spartel på. ​Ved mindre lunker kn det være fliselim. 
 Når du har linje dræn kan du have et jævnt fald ned imod denne i bruseniche. Hvis glasvæg står helt imod gulvet og tætnes så skal gulvet uden for have svag fald hen imod indgang til bruseniche så du ikke får en vandpyt inde i hjørnet. 

Elmand læs nu tråden og se hvorfor der tales om spartling.
Annonce
Johnm: Jeg har skam læst tråden. 
Frederoox Har ikke fået lavet kloak endnu, men vil gerne planlægge fremad. Det er forståelig så han viser flere videoer fra andre scenarier. Det er til gengæld ikke ikke interessant 

Det er jo ligemeget om der er støbt eller lavet kloak endnu ,skal kanten helt ud til risten er der kun en godkendt løsning hvis der bruges unidrain . Og det er jo det der spørges ind til.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også