Dav
Jeg er ved at udføre let terrandæk ovenpå gammelt klaplag fra 1975 hvor der tidligere lå strøer.
Det bliver udført iht Træfakta 12.
Jeg er dog stødt på en lille udfordring.
Værelse 1 har noget mindre højde ned til klaplag end værelse 2.
Det gør bare at jeg på værelse 1 bruger 150 mm EPS 250 hvor jeg på værelse 2 bruger 200mm EPS 250.
Ved punkt opmåling af betonen opdager jeg at noget af værelse 1s klaplag går ind over værelse 2 og der er en niveau forskel på 4 cm. som også tydeligt kan ses på billedet af værelse 2.
Værelse 2 er 12m2 og 4 af disse kvadratmeter er altså hævet med 4 cm.
Så enten skal jeg bruge noget flydebeton til at komme op i niveau på de 8m2. Det vil koste cirka 4000 kr i materialer og et større arbejde og resultere i dårligere isolering som jeg allerede har købt (det koster også knaster...)
Eller også skal jeg skære 4 cm ad gammelt klaplag, hvor jeg starter fra enden og arbejder mig ind i små felter med vinkelsliber og diamant skæreklinge.
Planen er herefter at nivellere det med flydespartel.
Er det realistisk og ufarligt at skære 4 cm af på de 4m2? Ifølge tegninger er det støbt med 10cm klaplag og herefter 15cm singels Jeg er usikker på om det er 4cm fra det gamle klaplag på værelse 1 så lægger oven på værelse 2 så der faktisk er 14cm.
De 4m2 klaplag kan ses på billedet herunder (der hvor posen står på)