Revner indvendigt gasbeton

Dav
Vi har købt hus
Væggene er fra år 2000
Vi er i færd med at male og er bekendt med den ene revne som var nævnt i tilstandsrapporten, men under grundrens kom nogle andre overmalede revner til syne vi ikke havde lagt mærke til før.
Er det en ejerskifteforsikringssag eller har i et tip til reparation?  Der er tale om 3 revner i gasbeton. Fik af vide af ejer om den nævnte revne i tilstandsrapporten at den har været der i 25 år så tænker det er opstået under sætning / udtøring?, ydremur i mursten står fint uden revner.
Den første op mod loftet, kan man høre forskel på væggen når man banker omkring fugen, det kan man ikke på de andre.

På forhånd mange tak for råd.
Mvh.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
spartler du dem are kommer de igen , ret alm i gasbetonelementer
hvis du kommer filt eller glasvæv på , kan det holde
det har jeg brugt flere steder
Hvis der er nævnt revner i tilstandsrapporten, skal du ikke regne med at ejerskifteforsikringen vil dække.

Det findes en speciel injektionlim til revner i gasbeton   Link  jeg har aldrig prøvet det.

Jeg  har repareret lignende skader ved at skære et v formet spor omkring revnen, ca. 1/3 af vægens tykkelse dyb, og for hver 20 cm lavet et spor på tværs ca 10 cm langt, fjernet alt støv, penslet det med en tynd blanding af fliselim, lagt rustfri armering i, og pudset det op, det holder fint her flere år efter.

I et værelse hvor der var særlig mange revner, fuldlimede jeg Fermacell plader på vægene, også en god løsning, men jo lidt besværligt.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak! Vi fik den lokale muremester ud som fræsede revnerne op dybt og fyldte dem med injektionslim og derefter mørtel. Væggene er nu blevet sandspartlet og malet. Så må vi se hvor længe det holder. :)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også