Hej
Vi har måtte rydde taget af en overdækket terrasse, da der var gået råd i taget. Konstruktionen var også noget opfindsom, så nu skal der ligges et nyt.
Jeg er dog i tvivl om hvilken retning taget skal hælde og hvordan jeg skal gribe det an. Måske I kan hjælpe.
Taget skal bestå af spær, lægter og plast tag fx en solid trapez.
Terrassen er i dag placeret forlængelse af en carport, hvis tag hælder fra højre mod venstre(rød A)
Den gamle konstruktion i overdækket(som nu er revet ned) hælder en andet retning. Den hælder fra carporten og væk(blå b).
Jeg har overvejet at montere en rem op ad carporten og lave hældning b igen. Dog bliver det noget lavt inde under overdækket og der kommer et gab mellem de to tage i højre side(mellem gul og rød streg).
Jeg har også overvejet at lave hældningen på det nye tag, den samme som carporten (rød A). Så er jeg blot i tvivl om jeg kan lave en tæt samling mellem trapeztag og tagpappet på carporten. Samt om det går at åbningen ind til den overdækket er størst ud mod den åbne luft og mindst ned med endevæggen(den hvor der hænger to billeder). Kan vinden fx få fat eller er det ikke et problem?
Derudover kommer jeg til at mangle en stolpe i hjørnet bag dækkene.
De grønne trekanter er der hvor der er stolpefødder i dag.
Bag bogstavet C er der en stolpe som en del af konstruktionen i carporten.
Håber jeg fik forklaret det forståeligt, trods lidt mange detaljer og vinkler.
PFT.