Inddækning - tag skur

Hej

Jeg skal skifte taget på et skur, som støder op mod huset i den ene side. Da vi om et par år skal lave en større renovering, skal jeg lave en løsning som kan holde et par år. Jeg kører med Bitumen tagplader. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre ift. inddækning, der hvor tagpladerne støder mod husmuren. Jeg vil ikke fræse ind i muren, da der er tale om en løsninger som skal holde midlertidigt. 

Jeg har fundet denne løsning med klemmeskinne og inddækningsbånd.
Kan jeg bruge denne som inddækningsbånd? https://www.jemogfix.dk/shingels-bardoline-rulle-300-x-7500-mm-sort/4210/9076851/ 
Nogen som har erfaring med dette, eller andre gode bud på en løsning. 

PFT. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en mustensvæg vil det være væsentligt nemmere at få usynligt efterfølgende ved at fræse en zinkprofil ind i fugen fremfor at have klisteret væggen til med lim. Produktet fra jem og fusk er beregnet til noget helt andet end det du er ude efter, det "rigtige" hedder fast flash og er dyrt.

Selvbygger med stort S. 
Hvordan er faldet - er det væk fra husmuren - så ville jeg ikke gøre noget.

Har du et foto ?
Tagets fald kører parallelt med husmuren. Så jeg tænker der skal gøres noget. 

Jeg er også lidt i tvivl om Bitumen-pladerne er vejen frem. Som sagt så er jeg ikke ude efter en dyr ny løsning som kan holde de næste 40 år, men noget som kan holde carporten og husmuren tør de næste par år.

Den tidligere ejer har lavet en skør løsning med taget. Der er lagt plader ud som undertag, så er der lagt en presenning ud og til sidst smidt 7 cm jord på og så sået græs og andet grønt. rødderne har nu lavet hul i presenninger flere steder og der løbet vand ind i carporten ved regn. 

Jeg er i tvivl om undertaget er godt nok til at jeg bare kan fyrer noget tagpap på. Det er fugtigt nu fordi der ligger en våd presenning på, men måske det er fint til en gang selvbyggerpap?
Det er oplagt at lægge tagpap på for træet ser ikke ud til endnu at have taget væsentlig skade. Sørg for at inddække det så godt som muligt og så pil det hele af til sommer så det kan tørre igennem. Ift inddækning bør det være muligt at få det op bag tagrenden ligesom den nuværende presenning, fastholdes på det lodrette stykke med klemliste og evt fuge.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

All right - lyder som en god plan. Tak.

Syntes dog umiddelbart det virker lidt omstændigt at sømme det fast nu og så afmontere det om et par måneder for at lade træet tørre og så montere nyt igen.

Kan være jeg skal køre en frisk presenning på, indtil sommer - og så fyre tagpap på der 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis