HrT skrev den 13-03-2026 22:46:15
je_ns skrev den 13-03-2026 17:44:54
Jeg har blandet en del m3 beton i en lignende blander, og aldrig oplevet problemer, men den skal have tid til at blande.
Hvor tyndt blander du det? Og hvor stor mængde? Jeg synes det var det sværeste at vurdere. Det og ventetiden som jeg synes var lang. (Og så svinede det mere end ventet). Så skulle jeg støbe et sådan gulv igen, ville jeg nok leje en tvangsblander.
Jeg blander det så tørt som muligt, men ikke mere end det kan køre rundt i tromlen uden at sætte sig fast.
Er det lidt for tyndt får det en ekstra skovlfuld cement..
Så synes jeg det er vigtigt at blandemaskinen er helt ren, så der ikke sidder størknet beton indeni.
Når jeg har tømt blanderen og starter en ny blanding, kommer jeg det meste af vandet i og ½ delen af støbemiksen og lader det køre et stykke til, så løsner det evt.fastsiddende rester fra sidste blanding, så tilsætter jeg cementen, og resten af støbemiksen, og tilsætter en smule mere vand, hvis det er nødvendigt.
Jeg bruger højtryksrenseren til at rense maskine efter brug, og når den er tør får den en gang wd-40 eller lignende inde i tromlen så den ikke ruster, når den stilles væk efter brug.