Bruseniche skift af fliser

Hej

Jeg har overtaget et hus i januar med et par revnede fliser i brusenichen, det har jeg så haft en murer ude for at skifte. Da han får pillet fliserne op siger han der er ingen vådrumsmembran under fliserne og de revnede fliser i gulvet havde så givet lidt fugt der skal udtørre, og han mener jo at der skal laves ny membran i hele brusenichen og deraf så også nye fliser (så mange af den gamle slags er der ikke). Og det bliver jo en noget dyrere affære. Men hvad mener i derude? Bør man bare lade det tørre op det fugt der nu var og så ligge det ned igen. Eller er det helt tudetosset og skal man få skiftet hele brusenichen nu man er i gang. Hans argument er at bare en lille revne i en fuge vil jo gøre fugt trænger ned i terrænnet og kan udvikle skade. Og det er jo nok også rigtigt. Men hvad siger i? Skal man tage den dyre løsning eller kan man godt sige vi nøjes med den nemme og kun de fliser der nu er taget op?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din forsikring dækker ikke, når du ved, der er en skade. Ejerskifteforsikringen ville jeg søge dækning hos, hvis manglende vådrumsmembran var krav på opførelsestidspunktet / ombygningstidspunktet. 
Få nu bare lagt de fliser igen. Det behøver ikke at tørre helt op inden. Vådrumsmembran er ikke så vigtig, når det er på terrain. Noget andet ville være hvis du renoverede hele badeværelset. Her er der kun tale om en reparation. 

Søren O
Nye fliser koster jo ikke det helt store, men etablering af vådrumssikring  og opsætning af fliser løber hurtigt op.

Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit hus er men er der metalvandrør i væg/gulv er en manglende vådrumssikring ikke så godt.

Ved ikke med ejerskifteforsikringen, der altid har været krav om vådrumssikring. mener der er efter 1995, så er badeværelset fra før 1995 vil ejerskifteforsikringen ikke erstatte.

Vi prøver igen, i morgen --
1995 er korrekt ift krav om vådrumsmembran.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ejerskifteforsikring sagde nej, og jeg ved ikke hvornår badeværelset er fra, men forsikring sagde at selvom man skiftede fliser var det ikke nok til at der skulle laves vådrumssikring, selv hvis det var efter 95. Og når man var bevidst om de knækkede fliser og det stod i tilstandsrapporten så.. ja der er ik noget at komme efter. 

Så jeg skal bare finde ud af med mig selv om jeg vil tage den store omgang. Kan godt se selve fliserne er ikke den store post. Har fået pris fra mureren på 15.000 inkl. moms for at ordne det hele, ekskl. fliser jeg så skal finde. Så jeg er i tænkeboks weekenden over. :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis