Viessmann - Vitodens 222 - Ny ekspansionsbeholder, taber stadig tryk?

Se evt. den oprindelige tråd: 
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/259596/s/ekspansionsbeholder-udskiftet-nu-ingen

Jeg fik lokaliseret manglende varmt brugsvand til et tilstoppet blandingsbatteri. Dette er udbedret nu.
Det store problem er at fyret stadig taber tryk, faktisk næsten ligeså hurtigt som før jeg skiftede ekspansions beholderen. 
jeg har forsøgt at finde sikkerhedsventilen og har ikke haft held med det, jeg kan høre der drypper vand ud ved den slange hvor vand derfra og kondens kan løbe. Jeg har vedhæftet billeder osv og håber en kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre. Jeg har kigget i manualen og der hvor den viser at sikkerhedsventilen skulle sidde markeret med R på tegningen fra pdf: vitodens-222-f.png  der kan jeg slet ikke se noget der ligner i mit fyr.
Én ting der undrer mig er at den nye 18L tank, virker let, altså som om den ikke er fyldt med vand, jeg ved ikke om den skal være det? (Vis så kan noget måske være stoppet andetsteds i systemet)

På forhånd tak for hjælpen :)

:
Se evt. den oprindelige tråd:  https://www.lav... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er glad for input, men jeg ved ikke hvad det vil sige at aktivere den som i skriver.

:
Der sidder et håndgreb der går lidt ned over den grå slange. Prøv at trykke eller trække i det. Det skulle aktivere ventilen. Ventilen lukker af sig selv så snart du slipper håndgrebet. Et billede helt tæt på ventilen kunne være informativ. Står der 2,5 bar på ventilen, er det til varmekredsen.

Søren O
Det er svært at få et godt billede af den; den sidder inde ved siden af den nye ekspansionsbeholder.

:
Jeg fik testet den, det tog mig lidt tid at forstå hvorden den virker, men når jeg trækker ud i det sorte plastik kan jeg høre trykket og det falder på manometret hurtigt. Så er næste skridt at pille den af/skille den ad eller hvad?

:
Hvis ventilen drypper ved tryk under 2 bar, og skylning (aktivering af ventilen ikke hjælper), så skift den. 

Søren O
Annonce
Du har fundet sikkerheds ventil og taget den chance det var at skylle den ren. Du sætter tryk på igen og ser om den stadig drypper. Har det ikke hjulpet så skal der en ny på. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Takker, jeg prøvede diverse og den blev ved med at være utæt, jeg har bestilt en ny. Jeg håber det vil fikse problemet.

:
Det er en rigtig god løsning. Hvis du ikke kunne finde en årsag i fyret så ville der skulle findes utæthed i boligen, og det er meget kompliceret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis