Ekspansionsbeholder udskiftet, nu ingen varmt vand i ene hane?

Jeg har et Viessmann - Vitodens 222 garfyr, og min VVS'er fortalte at ekspansionsbeholder var kaput da fyret tabte tryk. Jeg har nu selv monteret denne https://www.elvvs.dk/p/r-18-flad-trykekspansionsbeholder-3043226/ jeg pumpede den op til 0.75 bar inden montering.
Nu efter montering er mit problem, at der kun kommer få dråber varmt vand ud i mit køkken. Bareværelset lige ved siden af her løber det varme vand fint, og jeg er noget forvirret. Jeg har skruet hovedet på vandhanen af i køkkenet for at se, om den var stoppet, hvilket den ikke var. Så hvad gør jeg nu? I de sidste par uger har det varme vand løbet langsommere i køkkenet, og jeg skiftede delvist beholderen, fordi jeg troede, at det lave manometertryk var grunden. 
Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre nu for at finde fejlen. Mit hus er meget gammelt, og det er ikke umuligt at noget er stoppet et eller andet sted.

:
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
udskiftning af ekspansionsbeholderen, burde ikke have indflydelse på dit brugsvand..

Men har du haft lukket for brugsvandet, er det sikkert perlator i vandhanen der er stoppet med skidt..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar, det er netop perlatoren jeg skruede af for at tjekke dette, det havde ingen effekt.

:
Jeg har haft total stoppet vandrør til en varmtvands hane. Det kostede over 100,000 kr.  
Jeg måtte pille loft ned i køkken alrum for at skifte røret. Og ja så fik konen den ide at når vi var i gang kunne vi lige så godt skifte køkkenet, da det var over 30 år gammel. 
Du må lukke for vandet, og adskille under køkkenvasken. Så sættes en slange på der og du åbner for hovedhanen igen. På den måde kan du konstatere om det er i køkkenarmaturet eller det er rør der er stoppet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvor er ekspansionsbeholderen tilsluttet?
Det fremgår fra trådstarter at den sidder i en .
Vitodens 222 garfyr, og min VVS'er fortalte at ekspansionsbeholder var kaput da fyret tabte tryk. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Grunden til jeg spurgte, er at det ikke giver mening, at der mangler brugsvand. Så en mulighed er, at den er monteret forkert.

Jeg skulle måske have spurgt, hvor er den præcist monteret?
Tak for jeres input,
Jeg tænker det er mest realistiskt at køkken armaturet er stoppet til, men har ikke haft mulighed for at skille det ad endnu. Som vi kan høre fra elmand, så kan det hurtigt blive en meget dyr omgang!! :)

@Godeven,
Jeg har monteret den inde i fyret på samme måde som den tidligere ekspansionsbeholder.  Jeg ved ikke om jeg kan have gjort noget galt, eneste jeg gjorde var at fylde lidt mere tryk på 0.75bar og så tilslutte den med samme slange som før, jeg testede at slangen havde fint gennemløb. Og som jeg skrev så er der fint varmt brugsvand i badeværelset.

:
Ok, så de to ting har ikke noget med hinanden at gøre. Jeg fik indtryk af at problemet var opstået efter ekspansionsbeholderen var udskiftet, og at det havde virket fint indtil da.

Ligger badeværelset tættere på fyret end køkkenet? Er der fint tryk på det kolde vand? Er der individuelle rør (slanger) til de to vandhaner, altså er huset / installationen under 40 år gammel?
Huset er fra 1960 og jeg tror der løber 2 rør med varmt og koldt. Trykket er meget højt på det kolde, og faktisk også på badeværelset for det varme vand. Badeværelset er tættere på fyret end køkkenet. Jeg har også set sort "krymmel" i vandhanen når jeg har skuet perlatoren af så tænker der er en del af dette inde i systemet.

:
Jeg har nu fået blandingsbatteriet tjekket, og det har noget med det at gøre, for da jeg pillede det af, løb der fint vand ud af røret med det varme vand. Nu er mit problem så at jeg ikke kan finde ud af at skille dette gamle lort ad så måske jeg skal have et nyt! Jeg siger igen mange tak for hjælpen herinde. 

:
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis