Ekspansionsbeholder udskiftet, nu ingen varmt vand i ene hane?

Jeg har et Viessmann - Vitodens 222 garfyr, og min VVS'er fortalte at ekspansionsbeholder var kaput da fyret tabte tryk. Jeg har nu selv monteret denne https://www.elvvs.dk/p/r-18-flad-trykekspansionsbeholder-3043226/ jeg pumpede den op til 0.75 bar inden montering.
Nu efter montering er mit problem, at der kun kommer få dråber varmt vand ud i mit køkken. Bareværelset lige ved siden af her løber det varme vand fint, og jeg er noget forvirret. Jeg har skruet hovedet på vandhanen af i køkkenet for at se, om den var stoppet, hvilket den ikke var. Så hvad gør jeg nu? I de sidste par uger har det varme vand løbet langsommere i køkkenet, og jeg skiftede delvist beholderen, fordi jeg troede, at det lave manometertryk var grunden. 
Jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre nu for at finde fejlen. Mit hus er meget gammelt, og det er ikke umuligt at noget er stoppet et eller andet sted.

:
Jeg har et Viessmann - Vitodens 222 garfyr, og min... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du må købe en ny, og føle dig lidt heldig . Det kommer så nok ikke til at koste så meget. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Waterfront skrev den 04-03-2026 18:12:56

Jeg har nu fået blandingsbatteriet tjekket, og det har noget med det at gøre, for da jeg pillede det af, løb der fint vand ud af røret med det varme vand. Nu er mit problem så at jeg ikke kan finde ud af at skille dette gamle lort ad så måske jeg skal have et nyt! Jeg siger igen mange tak for hjælpen herinde. 

Hvis du vil prøve at redde det, så sæt vandslangen på tuden, (når armaturet er afmonteret) så kan du være heldig at skidtet kommer ud, når vandet kommer den anden vej fra.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har skiftet armaturet og varm vand virker igen. Det der dog er rigtigt træls er at my fyr stadigt taber tryk og jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Tror måske slet ikke der var noget galt med den gamle ekspansionsbeholder.

:
Det er naturligt at trykket går op og ned. Så måske lidt tålmodighed og først gør noget hvis trykket kommer under 1 bar.

trykket falder helt ned på 0, dette sker over måske 6 timer. Dog virker varmen stadig når den står op 0

:
Annonce
Hvar  
Så må der være utæthed et sted. Jeg har oplevet at sikkerhedsventil i gasfyr er utæt. Den sidder inde i fyret og hvis denne lækker lidt hele tiden, så falder trykket. ​
Der er sikkert 2 sikkerhedsventiler. En ved varmtvands beholder som vedrører brugsvand, og en inde bag kabinet på selve fyret. Det er den sidste du skal kigge efter.
Ellers skal du på detektiv arbejde for at finde utætheder et sted i installationen. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis