Opbygning af bund på Skur punktfundament

Hej 
Jeg står overfor at bygge et skur til sommer og søger lidt råd. 

Anvendelse: 
Til opbevaring af ting og værktøj og hobby projekter. Derfor vil jeg gerne have det frostfrit og tørt. 
Da det bliver bygget tæt på skel ligger jeg under for de max 2,5m i  totalhøjden fra jord niveau. 
Derfor tænker jeg ensidig taghældning med tagpap. 2,5m i dybden( den vej taget hælder) og 5,5m i bredden. Jeg tænker at isolere med 100mm i vægge med vindpap og 100mm på loft med 25mm luft over isolering.
Jeg tænker ikke at sætte dampspærre i loft eller vægge da jeg kun forventer at varme op til 3-5 degC.  

Til bunden er jeg lidt i tvivl om hvordan jeg gør det bedst. 
Her tænker jeg punktfundament, som er for hver 2,5m dvs. ikke nogen i dybden men kun i siderne. jeg tænker at hæve bundremmen  min.100mm over jord, men da grunden skråner mod skel bliver det mere den vej. Under gulv tænker jeg at grave  100-150mm af og ligge en tyk dampspærre og lidt sand over på  til at holde den på plads 
Som Isolering tænker at spænde net ud under stør 125mm og ligge flamingo mellem og gulv ovenpå.
​Så vil der være ca ​200mm luft under stør

Som indvendig beklædning tænker jeg obs plader. Er det så nødvendigt med krydsstiver?

Hvad tænker I om denne opbygning? 

På forhånd tak    
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2,5 m totalhøjde udvendig og en isoleret strøopbygning som kræver ventilering under isoleringen, lævner ikke mere end 2m loftshøjde. Det er de færreste der syntes det er behageligt at færdes i.

Du vil få en bedre løsning ved at grave 20 cm jord af, rette af med brolæggergrus og lægge 150 mm trykfast isolering og afslutte med f.eks gulvgips og klinker eller ​hvad du nu vil have som gulv.
Det betyder også du slipper for at skulle træde 25 cm op.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis