udlån af ting

Inspireret af en gammel tråd der blev genoplivet, den handlede om udlån af bil...

Det fik mig til at tænke på en sjov oplevelse jeg havde for ca 40 år siden.

Jeg havde selv en Co2 svejser, de var ikke så udbredte dengang.

En kollega kom så og spurgte om han kunne låne den, han skulle lave rust på en bil for en kammerat. (har var den værste fedsyl, så jeg fik garanteret intet for forbrug af gas og tråd)

Så sagde jeg ja det må du gerne, men så vil jeg låne din bil imens. Hvortil han prompte udbrød jeg låner aldrig min bil ud.
Hvortil jeg så svarede, jeg har det faktisk på samme måde med min co2 svejser, så var der ikke mere snak om det. 

Vi prøver igen, i morgen --
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er ikke den eneste, der har mødt en, man skal betale for at gøre en tjeneste. Jeg skal sige, at der er utroligt langt mellem dem hos mig.

fase
Ja det er nu heldigvis ikke et generelt problem for mig, mest mine børn og så en gang imellem min gode nabo, men det er helt ok.

Kender en ældre meget venlig herre, han fortalte han udlånte sin fukssvans ud, da han fik den tilbage havde den været brugt til at save i tagpap. Spurgte hvad gjorde du så, jeg købte en ny sav, men gemte den gamle, så kan kan låne den næste gang han kommer og spørger.  

Vi prøver igen, i morgen --
Sjov tråd - i et svagt øjeblik lånte jeg min søster en næsten ny ex. sliber, der kom tilbage nærmest uden sål - hun var dog undskyldt, for der fulgte jo ingen vejledning med der fortalte, den ikke var egnet til at spidse 4" stolper.....
Den har vi grint meget af siden. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis