Diesel fyr - hvilke

Her i den kolde vinter vi har haft, har jeg tit tænkt på en lille hurtig varme kilde, der lige kan opvarme garagen til lette plusgrader, ved lidt service og optøning af is på bilen.- tænker en effekt på 8 kw. vil passe fint.
Kan nogen komme med erfaringer/anbefalinger på et godt dieselfyr - evt. 12v - ( det er jo til bilen)  

Her i den kolde vinter vi har haft, har jeg tit... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har, som Bredker skriver, en tudse gammel støbejernsradiator på udstødningssiden med rigelig gennemtræk..
på udblæsningsiden har vi monteret et gammel varmefordelingrørsystem. på ca 6 meter og 5 udblæsningsventiler.

Den anden Dag/nat kom sønnen hjem kl 4 morgen, hvor temperaturen var -6 udenfor og kun ca 2 indenfor, da værkstedet ikke har været i brug en uges tid. Han satte fuld blus på varmeren og kl. 9 var der en god varme i værkstedet.
Vi bruger det diesel vi kan få fat på GTL eller alm. diesel. 
Vi regner med et forbrug på 1/2 l/timen og mener at det er lidt lavere.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Jeg bruger almindelig fyringsolie, det hverken ryger eller lugter.

(lige da jeg startede den op var der lidt røg, men det forsvandt hurtigt, så nok kun lige noget olie på de nye dele der skulle brændes af)

Når først man har fået varmen lidt op, holder den fint temperaturen på det laveste trin,og der bruger den ikke ret meget brændstof.
Er også blevet glad for den app, man kan downloade, så kan jeg tænde fyret inde fra huset, og skrue op og ned, det virker med bluetooth men har en rimelig rækkevidde.

Vi prøver igen, i morgen --
Så kører den - skulle dog udlufte/prime først. Udstødning ligger pt. fra ca. 180 gr. og ned, så der skal indsættes en form for køler med tiden. Har I erfaring med andre pumper der ikke tikker?

Der skulle være nye pumper der ikke tikker så højt, men du kan også prøve at pakke den ind i noget isolering evt en stump skum rørisolering, husk at den skal pege skråt op ad, som den sidder monteret nu, ellers kan den ikke lufte ud, hvis du skulle køre den tør.

Synes nu ikke den jeg købte larmer ret meget i pumpen, og den startede fint op uden udluftning.

Jeg havde egentlig købt 2 stk. da jeg ikke regnede med at 1 var nok, men 1 klare det fint.
Skrev så til Vevor jeg gerne ville retunere den ene, det var ikke noget problem.
Men de tilbød mig at få 620 kr. tilbage og så beholde fyret. Så det valgte jeg, det kostede 1089 kr, og med returporto til Tjekkiet som med gls ville koste 245 kr så valget var ikke så svært.

Vi prøver igen, i morgen --
Det var da en ok handel - YT flyder med tips omkring de små varmere, det var der jeg hørte om pumper der ikke tikker så meget - indtil videre fungerer det fint, og tak for jeres input.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis